Staffetråden!

Sv: Staffetråden!

Här är ju staffetråden som jag sökte efter. :)

Tänkte slänga in Emmeradels Ynk, 11veckor gammal.

img_0214_5040a6bdddf2b3190c0001e6.jpg

Jag har varit hundvakt en längre tid nu åt Quta men efter tävlingarna i helgen flyttade hon hem till uppfödaren. Så nu väntar jag bara på att hon ska börja löpa så att hon kan paras, så att jag får min lilla Qutavalp! :love:

Åh så underbart.
Jag bara längtar efter den dagen vi kan ha en till men det får vänta tills det finns hus.

KL

Här är min fjant som heter Trubbel, en omplacering som nog inte haft det så bra i förra hemmet. Såg en annons på blocket och mailade tjejen som hade honom. Åkte till Göteborg dagen efter och hämtade hem honom. När hon kom ut på parkeringen så flög han i full fart och kramade om mig, precis som han visste att jag skulle vara hans nya mamma. Frågade väldigt mycket om honom bland annat om han drar, till svar fick jag: "Neeeej då det får han inte". Mhm visst, jag tog givetvis allting hon sade med en nypa salt. Blod, svett och tårar men jag ångrar inte en ända sekund.:love:

Han hade cigg brännmärke i ansiktet och var/är väldigt rädd men ändå så himla snäll. Han älskar verkligen barn och dem får i princip göra vad dem vill utan att han säger ifrån.

Hon sade också att han är en renrasig amstaff men att pappan inte hade någon stamtavla och därför bara får reggas på jordbruksverket. Men jag vette fasiken. Han ser lite ut som en boxer i kroppen, eller har jag fel?

223972_10151113354215798_242173318_n.jpg

396069_10150992798525798_2016095662_n.jpg

Tandlös hund:D
206082_10150976072580798_1950772735_n.jpg

559392_10150896568535798_784399164_n.jpg

Skuggan_

Dina två röda är fullkomligt bedårande. En röd tik står högst upp på min önskelista efter att ha sett Ila och Quta.

Har du lust att PMa om uppfödaren har en hemsida?

Tack så mycket! :love:
Hon är verkligen fin. Vi samlar ju på CK på utställning så jag hoppas verkligen att nåt cert ska trilla in nu när hon växt till sig och börjar vara mer klar i kroppen. Drömmen vore att ha en utställningschampion också. Man kan ju alltid drömma i alla fall. :angel:

Gud så söt! :love:

Jag började spåra med henne i våras. Skulle tro att det var kring maj/juni som vi började men vi spårade inte på "allvar" förrän i typ juli/augisti då vi fick till mer regelbundna träningar med spår. Hon har en naturlig fallenhet för spårandet så jag kunde ganska omgående börja lägga 600 meters spår och sen anmälde jag till anlagsprovet. Sen tog det 3 veckor så var hon champion. :D

Okej :) Funderar på att prova spåra med vår sen också, han gillar att använda näsan hehe.:p

Selen du har, har du sytt den själv eller har du köpt den? Riktigt fin var den!

*KL*

I morse så fick våra två galningar "beröm" utav sotarna. Hade stängt in de i sovrummet och de satt därinne som tysta små änglar. Sotarna sa att det var de tystaste hundar de stött på när de kliver in hos folk. :p

Igår blev det för övrigt två höstbilder på godingarna.
Grim sitter och ser jäkligt "mallig" ut bland löven.
20121008-8.jpg

Tokfian Evi, vars svans inte blev helt övertäckt..
20121008-1.jpg

Håller även på att lära Evi spela död. Det är lite finslip kvar, men vi är på god väg. :)
http://youtu.be/__q_Zmu8A1A

Tack så mycket. :) Selen har jag sytt själv. Älskar att sitta vid maskinen och hitta på nya hundgrejer. :D

kl

väcker lite liv i denna tråd nu! :)

Vilka underbara Staffar ni alla har, och jag själv har fått upp ögonen för denna ras mer och mer. :love:

Har nu en snart 5 årig boxer, som tyvärr, drabbats av atros i höft och knä och kommer därför aldrig bli min tävlingshund då hon måste gå på mediciner, och en ny vovve planeras för, en framtida kompis och tävlingskompis. :)

Jag har alltid varit förtjust i "bullhundarna" och staffen verkar ha mycket av det jag söker och är ganska lika boxern i många avseenden. Det jag söker är en boxer i mindre storlek, och då tycker jag staffen är den som kommer närmst :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 670
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka