Staffetråden!

Sv: Staffetråden!

Tack så mycket! Det känns jättespännande. Vi längtar efter henne så mycket! Och min plånbok lider för jag shoppar lös som en galning i Sveriges alla djuraffärer. :o :angel:

En liten fråga till er alla. Gillar era staffar att bada?

Vår staff gillar att bada men är inte så förtjust i att simma. Hans storebror är ju NewFoundland så han har fått vara med och bada sedan han var liten.

Min gillar inte att bada, kan lura i honom tills vattnet når magen sedan springer han fortfort upp igen. :)

Han gillar iofs inget vatten eller gegga och går omvägar runt pölar och ligger helst och myser i sadelkammaren när han är med i stallet.

För mina så beror det lite på. Evi skyr duscha i badkar som pesten, men kliver gärna i sjöar odyl utan problem. Grim gillar att duscha i badkar (sätter sig nästan och sover) och badar gärna i sjön bara han slipper simma. :D

Z älskar att bada, kan vara i och simma hur länge som helst. Man får stoppa henne efter en stund ;)

Blandat012.jpg

Blandat035.jpg

Blandat038.jpg

Åh vilka fina hundar ni har! :)

Själv väntar jag och min sambo spänt på att få hämta hem vår lilla staffevalp. Bara två veckor kvar nu, ska bli så kul! :)

skulle gärna lägga upp bild och visa hur söt han är, men det vill inte fungera. (eller så är det bara jag som inte vet hur man gör..)

Men så duktig han är! :love:
Jag ska köpa en flytväst till Ila. Jag bor bredvid älven så jag tänkte faktiskt att hon ska få simträna i sommar. Det är perfekt långgrunt så man kan själv gå med ut och så låta henne simma bredvid. Hon behöver bygga lite muskler och det är ju bra och skonsam träning.
Sen får man väl se om hon tycker om det om det blir något regelbundet inslag men jag ska i alla fall testa. :laugh:

556328_254111021347708_100002464372877_542276_858570405_n.jpg

Här är vår lilla staffe, Tadpoles IW Harper.

tack så mycket, nu kan jag visa bilder :)

Har inte bestämt oss om namn än så kan passa på att fråga er här om vilket av dessa namn ni tycker passar bäst?
Zeke, Sigge, Nemo, Charlie, Jax eller Enzo

Ja han är helt sjukt söt.. Och tiden bara kryper fram nu när det bara är två veckor kvar... vill nu :D

Det lutar faktiskt åt något av just Sigge, Charlie och Jax.. Jag och min beslutsångest :p

Liten har växt och blivit stor. :D
120325094.jpg

För bara någon dag sedan startade dessutom första löpet och då hon inte behagar städa efter sig, samt sover med oss i sängen, blev det tikskydd. Knasfröken är väl inte supernöjd, så hon går och gnider rumpan mot tamejfan allt för att det ska hasa ner. :p Så måste köpa en bebisbody till henne att ha på nätterna, så att skyddet inte trillar ner som det gjort de senaste nätterna.
120331020.jpg

Grim den lille linslusen skulle prompt vara med på bild när jag skulle ta kort på Evi i tikskyddet. :p
120331018.jpg

Få se om Grim har några staffeljud för sig sen när Evi väl går in i höglöp. Förhoppningsvis inte. :cool:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 080
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar