Städprodukter

grodan21

Trådstartare
Jag har flyttat och har inte mycket att städa med. Har en robotdammsugare, men den städar ju inte hela bostaden 🙈 vad klar du dig utan i städskåpet?

Jag klarar mig definitivt utan swiffern (dammvippan). Syskon som tyckte den var såååå bra. Mjeh. Nej tack. Hm, får nog ge den till hen.

Allt annat i städskåpet är endast sånt jag använder.

Om frågan egentligen var vad jag INTE klarar mig utan så får jag väl säga dammsugaren, det tillhörande turbomunstycket, mina miljoners olika trasor, spraymoppen och mitt städmedel som luktar apelsin 😄

Olika rengöringsmedel för specifika områden. Fine om man vill ha någon speciell doft eller så, eller har känsliga ytor. Jag använder såpa, och i sprayform antingen såpa och vatten eller diskmedel och vatten. Funkar utmärkt

Jag har flyttat och har inte mycket att städa med. Har en robotdammsugare, men den städar ju inte hela bostaden 🙈 vad klar du dig utan i städskåpet?
Dammsugare förstås.
Moppar av olika form, mopphink, Olika rengöringsmedel - från såpa till starkare grejor. Toarengöring. Trasor - microfiber och andra. Fönsterputsgrejor.
Har säkert glömt hälften :)

Det mesta!

Har visserligen en dammsugare som får stå framme så den blir av att användas direkt vid behov. Sen klarar jag mig utan själva städskåpet! Samlar met gärna bara sådant man inte har behov av och sådana högar har jag gått om ändå.

Som boende i ett renoveringsprojekt så ser behoven lite annorlunda ut visserligen.

Jag klarar mig definitivt utan swiffern (dammvippan). Syskon som tyckte den var såååå bra. Mjeh. Nej tack. Hm, får nog ge den till hen.

Allt annat i städskåpet är endast sånt jag använder.

Om frågan egentligen var vad jag INTE klarar mig utan så får jag väl säga dammsugaren, det tillhörande turbomunstycket, mina miljoners olika trasor, spraymoppen och mitt städmedel som luktar apelsin 😄
Vad är det för städmedel? :)

Jag jobbade som lokalvårdare typ 2007, då hade vi Pledge allrengöring och herregud vad gott den luktade! Har drömt om något liknande att ha hemma sedan dess men det verkar ju inte finnas tyvärr.

Ja, jag behöver inte alla de tusentals grejer som det görs reklam för. En dammsugare kan ju vara bra att ha men man överlever ju med mikrofibermoppar- våt och torr egentligen. Jag använder såpa till det mesta. Diskmedel till diskmaskinen och handdiskmedel till det som diskas för hand. Tvättmedel till den maskinen. microfibertrasor till städa toaletten med. Skrapa till att putsa fönsterna (diskmedelvatten, tvätta med svamp och skrapa av) samt disksvamp, diskborste och disktrasa. Och klickskrapa till spisen.

Jag hade klarat mig rätt väl med såpa, sopborste + skyffel, ett gäng trasor och en toaborste om det skulle knipa rejält. Med lite mer svängrum så hade jag lagt till en diskborste, en mopp och möjligen något alternativ till såpan beroende på behov.

Jag har väldigt mycket mer städprylar än så men hade jag behövt skära ner till ett minimum så hade jag nog börjat där.

Jag hade klarat mig rätt väl med såpa, sopborste + skyffel, ett gäng trasor och en toaborste om det skulle knipa rejält. Med lite mer svängrum så hade jag lagt till en diskborste, en mopp och möjligen något alternativ till såpan beroende på behov.

Jag har väldigt mycket mer städprylar än så men hade jag behövt skära ner till ett minimum så hade jag nog börjat där.
Alltså jag vill ha det som behövs, men som boende i en etta så är det lite platsbrist ;) Tänkte prova och se om jag klarar mig utan en vanlig damsugare!

Alltså jag vill ha det som behövs, men som boende i en etta så är det lite platsbrist ;) Tänkte prova och se om jag klarar mig utan en vanlig damsugare!
I en etta hade jag prioriterat en vanlig dammsugare framför en robot, sedan typ en spraymop så behövs ingen hink. Vanliga rengöringsmedel för kök och toa, någon svamp och någon trasa. Klart! Ugnsrengöring och liknande bara vid behov.

Du har ju redan en robot. Komplettera med microfibermopp (platt med utbytbara moppar till).

Jag hade köpt engångstrasor (typ vårservetter) för kök+ badrum och en kökspray och nöjt mig så. Bor man på mindre yta behöver man inte så hiskeligt mycket.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 093
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Nu när min hälsa hindrar mig från att vara lika fysiskt, samhälls och socialt aktiv som förr har jag insett en sak. En ny insikt. Min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 858
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan...
2
Svar
34
· Visningar
796
Senast: Mirre
·
Hemmet Jag står i bostadskö hos alla dom stora bolagen i städerna runt omkring mig till och med nere i Skåne då jag kan tänka mig att bo vid...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 674
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar