Hur tränar jag upp min balans då? Har ridit i ca 15 år och tycker väl inte att jag har så väldigt dålig balans, dock är jag till åren kommen men rätt vig och mjuk i kroppen ändå. Har inte haft problem med mina tidigare hästar, men den här senaste är helt enkelt för snabb i sina reaktioner för att jag ska sitta kvar alla gånger. Har haft honom i två år och åkt av tre ggr, men vill av hänsyn till de jag rider ut med inte åka av och riskera att dom också åker av sina hästar för att min får fnatt och skuttar och far runt. Rider numera med ett stigläder runt halsen på honom, men hann inte få tag i den vid senaste incident. Nu inträffar inte dom här incidenterna så ofta men när det väl händer så är blixtsnabbt och från ingenstans. Det enda kända som framkallat det hittills har varit kossor och numera så har han någorlunda vant sig vid att passera dom utan utbrott, men det kan även vara ljud som kommer bakifrån, typ cyklister. Bilar, traktorer mm det bryr han sig inte om tack och lov. Har en helt underbar bomlös sadel, men funderar på att ev byta ut den till en stadigare variant med bom om jag hittar nån sådan för att jag upplever att jag sitter lite för löst i den när han får sina ryck.