Sv: Städ-tips!
Varfor ska man inte diska med borste?
Varfor ska man inte diska med borste?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det dar har jag googlat pa ocksa, mina silikonfogar moglade pa ett kick. Jag skar till slut bort dem och det var faktiskt inte sa hemskt svart. Sen fogade jag om (kan vara lite tricky) och efter det har vi varit noga med att skolja av duschen efter anvandning, det ar ju mest hudrester och sant som gor att det moglar.
Droppa några droppar av valfri eterisk olja på en bomullstuss och lägg ner i dammsugarpåsen-doftar underbart!
Och jag brukar dammsuga upp torkad lavendel då och då, doftar också underbart (Har i trädgården, klipper av ett par nävar och hänger på tork)
Kakelplattorna ovanför min spis känns väldigt "kladdiga" och jag har försökt med en massa olika grejer/medel men så fort det blir torrt så blir det kladdigt igen. Har testat med en all-rengöringsspray, fönsterputs och diskmedel och skrubbat med diskborste, men det märks absolut ingen skillnad! Så jag behöver tips på någon bra fett-lösande metod!
I övrigt så undrar jag om det går att tvätta kuddar och täcken så att de blir helt rena men utan att förlora sitt fluff?
kl
Apropå svampar så är de med vit skrubbdel bättre för de repar inte som de med grönt gör.
Jag såg faktiskt inte förrän för typ ett halvår sedan att det står på förpackningen att det är skillnad på de gröna och de vita
Den gröna har en slipyta och är till för grovrengöring av t.ex. gjutjärn, kastruller, grillgaller osv.
Den vita är "mjukare" och utan slipyta och repar alltså inte glas, plast osv.
Använder ni sköljmedel när ni tvättar era täcken?
Kl
Någon med tips på hur man får bort snoppdropps-fläckar från hund samt blod från tygsoffa? Med icke avtagbar klädsel... Har testat möbeltvätt, funkade sådär. Har även testat ProAqua-dammsugarens tillbehör som ska ta bort fläckar. Funkade skit.
Är det ångtvätt man ska satsa på kanske?
Ska tilläggas att dessa fläckar är gamla och intorkade