Städ-tips!

Sv: Städ-tips!

Men Cillit är ju skitstark..? Jag får frätskador på mina fingrar av Cillit och MrMuscel så jag använder aldrig det.

KL
Angående ugnsrengöring kan jag rekommendera Jif, bra, inte skitstark, men rengör väldigt bra. Men använd handskar.

För övrigt finns det skurpulver som är bra till tråkiga kastruller och liknande, det har en gammal tant lärt mig;) Svinto skulle jag själv inte klara mig utan.

*kl*

Har ni experter något tips på vad man kan göra åt spisplattor som har börjat rosta och varför det händer?

Rufss- Sliter inte det onödigt mycket på den?

Borde inte svinto hjälpa där också?? Vet inte men pröva!

Nej nej, men allt måste såklart göras med måtta...:D

Svinto sliter inte så länge man inte fortsätter gnugga med det långt efter att själva "tvålen" är borta ur tussen... Jag har också alltid en förpackning Svinto hemma :)

Ang ugnen så brukar jag stryka ut ett tunt lager såpa, värma upp på 75 - 100 grader och sedan torka rent med vatten.

Då provar jag! Vet att efter sambon använde svinto när han skulle städa innan jag kom hit för första gången så sätter sig smutsen jätte lätt på handfatet. Men han tog nog i en del:D

Jag är en fan av Cillit bang.

Bor numera med ett badrum med plastmatta på väggarna och i duschen blir den ful direkt. Har testat massor av medel men det enda som verkligen får beläggningar att rinna av är Cillit.

Tänk vad olika man är!
Jag tycker Cillit Bang (har testat olika varianter av den) är det sämsta som finns och dessutom luktar det kattpiss:eek:

Tar lite tvål på svamp var och varannan dag annars såpa eller rengöringsmedel, har man mycket kalk i vattnet kan man behöva kalka av emellanåt

Dock. Hur får man rent glasluckan på kaminen?!

Ugnsrengöring som får verka en stund och sen tidningspapper.

Får prova det där med såpa i ugnen, men jag har för mig att jag provat det nån gång tidigare och förkastat. Det lyckas alltid bränna fast i min ugn. Och man kan ju inte torka direkt när ugnen är varm, eller? Då äter vi:)

Liknande trådar

Hemmet En sak jag avskyr med att städa är kakelväggarna i duschen! Jag har duschen i ett hörn och draperi de två andra sidorna. Draperiet är...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 093
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar