Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där stacklet på bild är det ett stackel verkigen o inte ett nithalsband mot Varg?
ett gammalt kanske det aldrig sett sån modell förrut.
Lintu skrev:Okej, då blev jag upplyst fel av min kamrat polisen då
Men vitt jag vet så är stackel förbjudet. Det är om jag inte minns helt fel förbjudet inom EU nämnligen... men kan vara att jag är helt ute o cyklar...
Jadzia skrev:Enligt normgivande regler, dvs man bör inte använda det. Det står ingenstans i någon lag att det är förbjudet att använda stackel.
PIRU skrev:Ja det är du helt o hållet har du nån gång varit i Tyskland o Danmark?
så är det extremt vanligt o ha stackel på alla möjliga raser sist jag var ner kom det en springer spaniel med stackel, i tyskland anväds också El helt lagligt.
Stackel är inte ens förbjudet i sverige mer än SKK o SBK
Grana skrev:blir jag så förvånad att du gång på gång talar om hur andra länder har det. Det struntar jag i, jag tycker att bara för de gör något i ett annat land så är inte det rätt.
QUOTE]
Vem avgör vad som är rätt o fel du eller???? bara för det sitter folk här o tycker det är fel är det då fel o använda pigg, om vissa tycker det är helt Okej o använda pigg, men fine släpp det nån gång snälla du.
om folk vill använda bretthalsband me rosa muffar på ja låt dom ha det då.
Jag skulle också bli förbannad om jag såg nån stå o tok rycka i sin hund me Pigg på sig, men ser jag att det är en kunnig person som har det ja men visst du märker aldrig skillnad mot annan länk hunden har fin svans o tycker saker är roligt ändå.
Gnist skrev:Stackelhalsband är "icke förenligt med skk´s dressyrpolicy. Det är även förbjudet inom SBK och i Jordbruksverkets normgivande regler för hundhållning.
Men det finns inte någon specifik Lag på det..
PIRU skrev:Ja det är du helt o hållet har du nån gång varit i Tyskland o Danmark?
så är det extremt vanligt o ha stackel på alla möjliga raser sist jag var ner kom det en springer spaniel med stackel, i tyskland anväds också El helt lagligt.
Stackel är inte ens förbjudet i sverige mer än SKK o SBK
Geezer skrev:Har du själv varit i Tyskland och Danmark?
Det har jag, jobbar i Danmark och jobbade förra hösten i Tyskland ett flertal månader. Stackel förekommer i Tyskland, i Danmark har jag inte sett en enda hund med stackel och då åker jag dit som sagt både i jobb och på hundtävlingar. Så extremt vanligt är nog mest i ditt huvud. Rätt skall faktiskt vara rätt.