Stackars min häst

M

memme

skulle till en träning o på nått sätt lyckades hon komma in under bommen o slå sönder låset till dörren, ramla o slå upp flera fula jack i huvudet, sedan höll hon på o ramma släpet när hon fick panik o skulle upp. fastnade med ett ben under mellan väggen o blev "sittande" då hon hade bommen i nacken..
Brandkåen fick komma o hjälpa oss att få tillbaka alla delarna på släpet då vi lyckades plocka bort både bomm o mellan vägg!!
mirakulöst är hon inte skadad, bara jacket i huvudet!!
Nån som varit med om nått liknande??
Hur fick det med lastningen??
min häst är lite svår som det är redan..:(
 
Sv: Stackars min häst

När en av mina treåringar var på väg till treårstesten med sin tränare, lyckades hon med något liknade. Fast hon hoppade över och blev hängade med ett bakben över mellanväggen och resten liggande framför bommen. Tror det var så jag var själv inte med utan det är som jag uppfattat det.
För att få ut henne fick man bl a slita loss mellan väggen. På något sätt lyckades man få henna och tranporten tillbaka till stallet och få ut veterinär. Som inte kunde annat än att säga att hon måste till sjukhus med bakbenet. Man var väldigt orolig för hur det skulle gå att lasta henne men det gick bra. På sjukhuset blev hon akutopererad och fick stå där ett tag. Ficka åka hem och komma tillbaka ett par gånger innan hon blev bra. Konstigt nog är detta än väldigt lätt lastad häst efter det här mycket lättare än innan det hände.
 
Sv: Stackars min häst

tja det kan man ju alltid hoppas på!! någon vetrinär behövdes inte här, vi hade änglavakt!!!
ska kolla henne imorn, hon kommer nog att vara mörbultad!!
 

Liknande trådar

Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 667
Hästmänniskan I mitt stall står ett av en familj, nyinköpt halvblod. Enligt reklamen var hästen inte så utbildad, därför billig. Den hade i princip...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 908
Senast: Tennessee
·
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 751
Senast: ako
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp