Stackars Frazze

Royal_724

Trådstartare
Min kanin fick för ca 3-4 veckor sen sår på ryggen. På nåt sätt hade han lyckats komma in till andra kaninen. Tyckte att såren läkt bra tills en dag då det blivit en bula. Tog bort skorpan och under var en massa var.

Vi åkte till veterinär som rengjorde och sydde ihop, och så fick han penicillin för infektionsrisken. Stygnen skulle sitta i 2 veckor.
Dagen innan jag skulle ta bort stygnen, tyckte jag det var lite svullet. Så jag plockade bort stygnen och under hade det bildats var.

Åkte till vet igen, denna gången hade det satt sig ännu längre ner. Han rensade bort allt han såg igen. Kanske att han fått en infektion under all hud eller nåt sånt. Men han fick bort allt så det såg rent ut. Och vi hoppades på att det skulle läka nu.

Men idag så hade såret spruckit lite och under har det samlats var igen.
Nu finns det inte mer att göra. Så han kommer att få somna in.
Men det känns så hemskt.

Hans kompis sitter nere i stallet och det märks att han tycker det är ensamt.
Han behöver ju sällskap men känns så hemskt att gå och köpa en kanin efter att man avlivat lilla Frazze.

Kände att jag bara måste skriva av mig....
 
Sv: Stackars Frazze

Usch, vad tråkigt att läsa :crazy::(
Men ett hett tips (som jag alltid tjatar om) är alsolsprit. Rena dunderkuren om man tvättar ett par gånger dagligen. Det kanske kan vara värt ett försök?
 
Sv: Stackars Frazze

Antagligen kommer infektionen innifrån. Det är alltså inget litet sår han har.
Började med små sår, men sen fick vet klippa upp ett jättehål för att rengöra.

Nu andra gången så är han så långt in så du såg sista hinnan till skelettet.
 
Sv: Stackars Frazze

R.I.P min lilla Frazzeman. :cry:

Ikväll fick han somna in, det gick inte göra mer. Antibiotikan hjälpte inte.
Men nu lider han inte mer i alla fall.

Saknar dig....
 
Sv: Stackars Frazze

Usch vad tråkigt... men du försökte ju i alla fall, mer kan man inte göra.

*tröstkram*
 
Sv: Stackars Frazze

Ja, tyvärr så är det ju inte alltid det år som man vill!

På jobbet tyckte dem att jag inte var riktigt klok...
Han har kostat ca. 1500 kr.
Men vad gör man inte för dem små liven.
 
Sv: Stackars Frazze

Ja, tyvärr så är det ju inte alltid det år som man vill!

På jobbet tyckte dem att jag inte var riktigt klok...
Han har kostat ca. 1500 kr.
Men vad gör man inte för dem små liven.



Min kanin Diffen bröt benet i höstas, veterinärräkningen plus återbesök gick på ca 2500:- . . . mkt pengar. Men han lever iallfall!.
Nu har jag försäkrat honom och hoppas på att han ska hålla sig borta från skador resten av livet :)

Hemskt tråkigt att det inte gick att göra någonting åt din kanin :(
 
Sv: Stackars Frazze

Beklagar, jag vet hur det kan bli med var! Men nu vet jag inte hur första såret såg ut men var det nödvändigt sy ihop? Man ska aldrig stänga "locket" om variga sår hellre riskera ärrbildning! För man MÅSTE skölja såret och pilla bort skorpan minst 2 ggr om dagen för att allt var verkligen ska komma ut. Men jag vet det är ett helvete. Dels för att kaniners hud är så lös så det bildas fickor under och dels för att deras var är segt som vaniljkräm och inte vill rinna ut genom drän =( Men det GÅR att bli av med beroende på sårets karaktär och så.
 
Sv: Stackars Frazze

Första såret var bara litet, och pillade bort skorpan i början. Och det såg fint ut. Hade börjat läka bra. Men en dag när jag pillade bort skorpan så var det var under. Och vet fick skära upp då det blivit en ficka som du säger.

Det är väldigt lurigt med dem där varbölderna.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 675
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 311
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 933
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 298
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp