Stackars Elias!

Lamborghini

Trådstartare
Alltså jag är en jubelidiot.. Han verkar reagera på jordgubbarna som jag ätit under ett par gånger nu. Blir mat från frysen till honom ikväll! Åt jordgubbar igår och idag. Han var mycket mer kinkig på ett konstigt sätt, till exempel började gråta helt hysteriskt fast man gick och bar honom. Tror alla sånna anfall kommit efter han ätit precis. Dom håller inte i sig länge men han låter verkligen ledsen, inte som han kan låta i vanliga fall.

Har ni märkt nåt, om ni ätit jordgubbar o ammat, på erat barn?

Hur lång tid tar det innan jordgubbarna går ur bröstmjölken?? Ska man pumpa ur nästa omgång eller hur ska man göra? Åt senaste gången idag kl 13-14 nånstans. Ska ge honom infryst mjölk nu nästa gång han vill äta.

Sv: Stackars Elias!

Har för mig att jordgubbar ger man till bebisarna när de är lite, lite större? Jag googlade när Loke var i den åldern då han skulle börja med smakisar och tror att det stod något om jordgubbar där.

Har för mig att jordgubbar ger man till bebisarna när de är lite, lite större? Jag googlade när Loke var i den åldern då han skulle börja med smakisar och tror att det stod något om jordgubbar där.

Nu kopplar jag inte? :D Alltså jag har ätit jordgubbar när jag ammar = Elias verkar ha reagerat på det. Typ.. Öh, vad jag vill ha för svar egentligen vet jag inte men om nån varit med om liknande?

Mina barn reagerade som din lille när jag hade ätit jordgubbar och likadant med färskpotatis.
När jag insåg problemet så var det ju bara att låta bli läckerheterna.

Då när mina barn var små ansågs det som vanligt att de reagerade på just ovanstående.

Jag har hört att det är vanligt att små bebisar reagerar om mamman ätit jordgubbar och sedan ammar.

Själv har jag ätit jordgubbar ett par gånger men har tack och lov inte märkt nåt på Alex.

Jag iofs inte ätit några jordgubbar samtidigt som jag ammat men jag har hört många som säger att barnen reagerat av att dom ätit jordgubbar och sen ammat så det är ju rätt troligt att det är det som ställer till det.. Dom kan även få utslag i ansiktet och på kroppen av jordgubbarna..

Men Rasmus var jääääättekänslig mot om jag åt lök när jag ammade.. Det gick över på 7-8 timmar nånting har jag för mig, sen va det som vanligt igen.
Antar att det kan vara samma med jordgubbar så ge du en omgång urpumpad mjölk och sen amma som vanligt i natt, det går nog bra. Jag pumpade aldrig ur emellan och slängde utan ammade bara som vanligt.. (eller ja, när jag va TVUNGEN att pumpa ur för att inte sprängas i väntan på nästa mål så kastade jag det ju iofs..)

Hoppas det är jordgubabrna som har ställt till det så han slipper få mer ont!!

Inte jordgubbar för jag hade hört att de kan reagera, men jag smällde i mig en stor påse lakrits. :o
2 dagar tog det innan jag kopplade ihop det med gråtandet... oops.

Choklad ska ju också vara känsligt men det verkar hon inte reagera på.

Jag har ätit jordgubbar flera gånger (iaf tre...) fast jag ammar. Lilla E. har inte reagerat, men alla barn är ju olika. Jag hade inte heller en tanke på att det är lite känsligt med jordgubbar.

Har hört att efter fyra timmar ska det man ätit försvinna ur bröstmjölken, men jag vet ju inte riktigt om det stämmer. Hoppas det går över snart!

Det kan mycket väl vara jordgubbarna! Jag åt inga när jag ammade (fel årstid) men sen när han började äta jordgubbsgrejjer själv (typ yoghurt mm) fick han alltid en liten finne vid munnen. Efter typ tre gånger kopplade jag ihop det med jordgubbarna.

Nu däremot går det jättebra, även riktiga jordgubbar.

Jag förklarade nog lite taskigt:p
Menade ju förstås när du ammat:D

Men jag skulle tro att det har med gubbarna att göra då jag har läst om det.

Jordgubbar och hallon

Stenfrukter kan ibland ge upphov till allergiska reaktioner och bör inte ges innan sex månaders ålder. Sådana reaktioner är vanligtvis milda och brukar mest uppstå i form av klåda eller sveda i munnen och på läpparna.

http://se.babycenter.com/baby/startingsolids/feedbabywhatwhen/#22

Svar alla:

Han har inte skrikit nånting inatt i alla fall så det verkar ha gått över :bump: Gick 13 timmar från det att jag åt jordgubbar tills jag ammade igen så det verkar inte ha gett utslag.

Lakrits o färskpotatis har jag aldrig hört förr men choklad. Finns det fler bovar?

Pizza är inte heller nån hit smälla i sig när man ammar :o upptäckte jag när äldsta sonen var liten typ ett par veckor gammal.
Han skrek, kräktes och bajsa som en galning i ett dygn.

Pizza är inte heller nån hit smälla i sig när man ammar :o upptäckte jag när äldsta sonen var liten typ ett par veckor gammal.
Han skrek, kräktes och bajsa som en galning i ett dygn.

Nämen? Var det en stark pizza? För det har inte jag märkt nåt på.

Lakrits o färskpotatis har jag aldrig hört förr men choklad. Finns det fler bovar?

Jag tror det fanns en tråd förut där vi skrev upp allt, det var när jag ammade eller precis hade slutat det blev en ganska lång lista.

Rasmus reagerade om jag t.ex på laktos, så jag åt/drack bara laktosfritt eller låglaktos när jag ammade.

Lök kan dom reagera på oxå, och andra stakra kryddor.

Melker reagerar på Kaffe så det får jag skippa. Han har även reagerat på lök - ont i magen och för mycket choklad - prickig. Lite choklad går dock bra.

Ska äta kräftor ikväll, få se hur han reagerar på det. Jordgubbar har jag bara ätit en liten mängd men då reagerade han inte, hoppas det förblir så

Lök... alltså vi har lök i maten iaf 1-2 ggr/v men tror inte han har reagerat på det :confused: verkar vanligt att dom gör det? stark mat däremot, åt jag en gång - no more :D

Lök... alltså vi har lök i maten iaf 1-2 ggr/v men tror inte han har reagerat på det :confused: verkar vanligt att dom gör det? stark mat däremot, åt jag en gång - no more :D

Tillagad lök i liten mängd går ganska bra för Melker. Blir det dock större mängder eller är rå ök får han ont. Sen märker man det bara genom att han fiser mer och att det är jobbigt. Han har aldrig varit gnällig så man sammankopplat det med vad jag ätit

Tillagad lök i liten mängd går ganska bra för Melker. Blir det dock större mängder eller är rå ök får han ont. Sen märker man det bara genom att han fiser mer och att det är jobbigt. Han har aldrig varit gnällig så man sammankopplat det med vad jag ätit

Ahaa jo jag äter inte rå lök så det kanske är därför det går bra :)

Är det inte så bara att dom verkar vara väldigt olika vad dom reagerar på?
Vissa kan äta vad som helst utan reaktion hos barnet,
andra är det vissa saker eller kanske bara en enda som barnet reagerar på.
Är det lungt så behöver man ju inte hålla på och undvika än det ena och än det andra.
Fast listor kan väl iof vara bra om man hamnar i läget när man behöver klura ut vad barnet kan ha reagerat på.

Finns finns det små skruttar som uppenbarligen reagerar hur som helst,
vad man än äter eller inte äter :devil:
Mantra- det går över det går över det går över.... :angel:
Ja dottern är inte lätt.

Men sonen reagerade bara en gång och då hade karlskrället gjort en alldeles för god vitkålssallad på vår hemodlade vitkål. :cool:
För jag hade ju inget eget ansvar i att jag svullade i mig mängder av vitkålsallad :angel:
Det var perfekt till vi skulle till bvc på kontroll,
hon hade lite kul åt min dumskallighet där :o

Minns när jag var på BB. Jag drack 4 burkar cola/pepsi under en dag där och ammade sedan. Det blev en märkbar skillnad på Loke efter det. Så alltför mycket cola fick jag låta bli.

(colanarkoman:D)

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 519
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 083
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Erfarenheten här verkar ofta vara bättre än den på hälsocentralen kan jag känna så vill höra vad ni vet. Jag börjar ledsna på att ha ont...
Svar
12
· Visningar
9 535
Senast: Javan
·
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 322
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar