Sqha nationals 2009

Sv: Sqha nationals 2009

Nä, går nog inte...... :-)
Själv hade jag det lugnt på AX, då jag nattvaktade stallarna.
Blir inte många pilsner då :)

Från onsdag morgon till måndag morgon fick jag totalt 14 timmars sömn..........
Behöver man tillägga att både jag och frugan (som satt i Appaloosa-montern) tog sovmorgon på måndagen :-)

J*vligt trevlig tävling, med bra folk, både funkisar, tävlande och publik.

Det där kan bli något RIKTIGT bra!

/Mike

Jag ska dit som publik..:) Tanten i hagen har semester den här säsongen...

Resultaten finns nu på SQHAs hemsida.

Var där och tittade på fredagen, Strömsholm är ju vacket så för mig var det jätte trevligt förutom det hutlösa entré priset på 150kr.

Dock långt till stallarna för en del av dom tävlande, det var synd!

Verkade vara dåligt med startande men det var svårt att uppskatta när det var så utspritt över anläggningen.

Jag var bara där och gick två halterklasser men tyckte arenan och hela anläggningen var bra.. Min häst var uppstallad över dagen i ett stall långt bort men tyckte inte att det var så farligt.. Fick lite skoskav men det kanske jag inte kan skylla anläggningen för :D
Det hade nog inte varit så jättekul om det regnat men det gjorde det ju inte..tack gode gud.. Å glassen i Cafét var utsökt :rofl:

*kl*
Jag var där som besökare, men det var en dektetiv jakt på när det började och vart man skulle ta vägen. Vi lyckades komma dit kvart över elva på lördagen och då började lunchrasten som höll på till halv ett, vilket inte fanns någon som helst information om på hem sidan. Men vi fick komma in för 100kr istället så det var ju bra.
Jag såg ett flertal tävlingshästar som leddes i bara grimma och grimskaft så det var nog ingen som höll så hårt på reglerna.

Om det nu skulle vara någon som har något att på verka till ett annat år så skulle jag förslå;
mer reklam i lokal media
bättra information för besökare, första start 8 lyckades vi hitta men som fullständig nybörjare så har man ingen aning om hur länge de olika klasserna kan tänkas hålla på.
skyltning på plats, det fanns ingen som helst skyltning för besökare, alla hittar inte...

Men annars var det intressant även om en del var en aning svårfattat för en första gångs besökare på westerntävlingar, men det gäller nog vilken slags tävling man än besöker för första gången! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 496
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 276
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 809
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 345
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka