Sqha nationals 2009

Sv: Sqha nationals 2009

Jag bidde allt lite orolig att ni var ett gäng gnällspikar. Inte skrämmas så.
Bhu..nää vi gnäller väll inte..bara lite påpekanden bara ..själv hade jag gjärna efterlyst bättre priser på ett SM ..kan inte ryttarna få pengar? ..okay ge dem prochoice 4 pack benskydd , täcken , träns , padar när dem har tagit medaljplatts ..då kan dem i sin tur sen använda dessa saker sen på sina fina hästar..allt är uppskattat tror jag ..men okay en pris ckeck skulle va mera eftertraktat ..:laugh:

Janne, Janne min vän, du har nog rätt:crazy:
Det är nog lite hål i huvet åtminstone på mig.

Och ja jag vet det ger en massa gratis poäng till alla om vill använda sig av dessa fakta,men jag kan bara säga att det är som att sparka in öppna dörrar:p

Nu skall jag åka o kolla in nya Harry Potter filmen så det så!!
/Monica

Bhu..nää vi gnäller väll inte..bara lite påpekanden bara ..själv hade jag gjärna efterlyst bättre priser på ett SM ..kan inte ryttarna få pengar? ..okay ge dem prochoice 4 pack benskydd , täcken , träns , padar när dem har tagit medaljplatts ..då kan dem i sin tur sen använda dessa saker sen på sina fina hästar..allt är uppskattat tror jag ..men okay en pris ckeck skulle va mera eftertraktat ..:laugh:

;)Håller fullständigt med.:p

Vi kommer inte att åka, för det första är det för dyrt, för det andra är det för långt att åka och för det tredje så känner jag inte för att åka nånstans där jag antingen måste ha repgrimma (som jag inte gillar att använda) eller hingstkedja som jag itne använder av princip.

/Emmi

Det är tur att du har principer så du inte kan åka på Nationals. Det kan ju riskera att uppleva nya, roliga tävlingar annars.

vill gärna åka :)

men jag tror inte min 1 åring hinner få ordning på sina sår :( Nu har hon drullat på sig 3 dje såret på kort tid. De har vart så jobbit i värmen.. jag e så deppig.. alla årets tävlingar bara springer förbi o här sitter jag fast!!!! HJÄLP JAG DÖÖÖÖR!!!!!

VARFÖR sitter jag fast här i norrbotten???? Faaan!!!

Hade gärna flyttat typ NU!!!!!!:cool:

Men hur får man med sig gubben??:mad:

Jag är visst öppen för nya ideer, jag tycker egentligen det är jättekul, men plånboken och hästens hälsa måste gå i första hand, annars kanske jag skulle kunna tänka mig att åka i alla fall, men som sagt, man har andra aspekter att ta hänsyn till också. Annars måste jag säga att Showbillen till Nationals hade passat mig PERFEKT!!!!!!!! MYCKET bättre än showbillen till April Show, måste verkligen påpeka att jag tycker att de har lagt klasserna bra till Nationals.

/Emmi

För våran del, när nu Nationals ligger längre norrut, så slipper våran häst stå i transporten i 5-6 timmar och våran plånbok slipper vändas ut o in.
Hoppas nu att fler av de duktiga ryttarna norrifrån kan komma och visa att det inte bara är i södra Sverige det finns bra quartrerhästar och ryttare. Kanske vi tillomed kan få fler tävlingar till den toppen arenan som finns i Högbo/Sandviken med 90 permanent boxar, två ridhus med bra stoppunderalag och en stor utebana och bra campngmöjligheter.....
Tack CornShow för att ni visade att denna anläggning funkade ypperligt till denna sorts tävling!

ett litet tillägg;
Östersund ligger ungefär mitt i Sverige! Det finns många fina ekipage upppåt och visst vill vi väl alla att denna sport skall kunna växa och bli större med så många ekipage som möjligt!

För våran del, när nu Nationals ligger längre norrut, så slipper våran häst stå i transporten i 5-6 timmar och våran plånbok slipper vändas ut o in.
Hoppas nu att fler av de duktiga ryttarna norrifrån kan komma och visa att det inte bara är i södra Sverige det finns bra quartrerhästar och ryttare. Kanske vi tillomed kan få fler tävlingar till den toppen arenan som finns i Högbo/Sandviken med 90 permanent boxar, två ridhus med bra stoppunderalag och en stor utebana och bra campngmöjligheter.....
Tack CornShow för att ni visade att denna anläggning funkade ypperligt till denna sorts tävling!

ett litet tillägg;
Östersund ligger ungefär mitt i Sverige! Det finns många fina ekipage upppåt och visst vill vi väl alla att denna sport skall kunna växa och bli större med så många ekipage som möjligt!

:bow::bow::bow:

Ja med tanke på det ökande intresset för quarter och paint norrut så vore det en stor skam om inte dessa ryttares intressen tillvaratas!!
Skoj att det händer saker uppåt, då gjorde jag alltså rätt som INTE flyttade till VG som jag ett tag tänkte! Tack finanskris!!!!:p

Har tänkt att åka och kolla som publik.. men va kostar entrén? Finns det ingen möjlighet till tältning på området? Hur långt ifrån Västerås/Eskilstuna ligger Strömsholm? Kan man ta sig dit med buss, eller är bil en nödvändighet??
Är det någon som vet om det är många ekipage anmälda?

jag är anmäld till tävlingen. och jag tycker inte att tävlingen är dyrare en den var på tex april showen. tyker också att fler tävlingar kan läggas högre upp heja corn showen.:love:

hoppas verkligen att tävlingen blir av...
tkr inte heller att den är speciellt dyr jämfört med april show mfl.? Elen och box priset är ju sänkt nu och är som på andra tävlingar, så nu borde det inte vara något problem, dessutom så ser det ut att vara ett jätte bra upplägg av klasser!! passar mig perfekt :laugh:

*kl*

Jag ska dit och titta på lördagen, vilka åker som åskådare och vill sitta och staketrida med mig? :angel:

Vilka ekipage kommer tävla på lördagen härifrån Buke?

Jag har ju aldrig (vad jag vet...) träffat någon utav er, och hur känner jag igen antingen ekipage eller åskådare?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 496
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 276
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 809
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 345
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka