"Spydig" kommentar or what?

Z

Zita

När jag kom hem med min lille 8-veckors papillonkille, sa min svärmor skrattande och slog ihop händerna, -Men Herre je, har du varit och köpt en hamster? :cool:

Sv: "Spydig" kommentar or what?

Haha, såna där kommentarer kan folk i min omgivning också fälla om minihundar.

"Det där är väl ingen hund heller?"

Själv tar jag det med en klackspark och fortsätter tycka att de hundarna är charmiga till tusen.

Ja, den kommentaren och massor med liknande har jag fått mängder sedan jag fick hem min chi valp i tisdags...

Men alla brukar tycka han är super gullig trots kommentarerna :p

Måste apropå detta berätta om min bror som var i 10-årsåldern och ute och cyklade med en kompis. De känner sig säkert oerhört stora och tuffa, för när de cyklar förbi en dam med ett par yorkshire-terrier, så häver de ur sig "Råttorna är stora i år".

Varpå damen blixtsnabbt svarar: "Ja, och cyklar gör de också!".

Det är 20 år sedan detta hände, och jag fnissar fortfarande....

Åh, en sån rapp tant, hoppas killarna fick sig en rejältankeställare.:rofl::rofl::rofl:

Måste apropå detta berätta om min bror som var i 10-årsåldern och ute och cyklade med en kompis. De känner sig säkert oerhört stora och tuffa, för när de cyklar förbi en dam med ett par yorkshire-terrier, så häver de ur sig "Råttorna är stora i år".

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Underbart :D :bow:
Duktigt att komma på ett bra svar så snabbt också!

Det där hör jag ständigt. Men det gör mig inget. De ÄR ju små. (Har själv Pappisar)

Nu i fredags var jag och hämtade min hund från vet där hon opererats. Så jag bar henne på hemvägen. Då var det några killar som sa till varann att de minsann också skulle skaffa minihund och gå omkring och bära den.

Det skrattar jag bara åt. De vet ju inte varför hon bars. De kan mycket väl trott att jag hade henne som modeattribut.

Jag älskar mina hundar. Men kan själv skämta om marsvinsstorlek, att katterna är större etc. Man behöver inte ta så allvarligt på saker som sägs med glimten i ögat.

:bow: Häftig dam! :D

Jag har vant mig vid alla spydiga kommentarer nu. Man blir fort härdad :crazy:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 924
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Sitter här bredvid min lilla valp som sover så sött. Jag letade och funderade över en bra hund till mig under längre tid. Tillslut blev...
Svar
14
· Visningar
3 096
Senast: dpmatte
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 690
Senast: Karminnie
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 231
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd