Spruta i SI-leden

Sar

Trådstartare
Min häst ska bli sprutad i SI-leden nu om 2 veckor. Han blev skadad i maj 2011 och är fortfarande inte riktigt bra (högt upp, långt in, scint krävs för att få veta exakt vad som är fel och vetrinären vill ta till sin sista möjlighet innan jag blir remitterad 60 mil söderut).
Jag skulle gärna vilja få era erfarenheter ang. vad som är brukligt att spruta in. Enligt vetrinären så är det cortison men efter att min häst blivit sprutad med det en gång tidigare (annan skada) och det inte tog överhuvudtaget (behöver inte bero på cortisonet dock, han levde rövare i boxen å det grövsta) men han blev helt bra gången efter då vetrinären även la till tuppkam så känner jag mig osäker över att bara använda cortison igen.

Så, dela gärna med er av era åsikter så jag har något att bolla med vetrinären med.

Sv: Spruta i SI-leden

Har han blivit ultraljudad (rektalt) ? Har faktiskt aldrig hört om någon som inte kunnat diagnostiseras via ultraljud som haft skador på SI leden, vet ingen som scintat bara för SI leden.

Vad gäller sprutad så har min blivit det två gånger en gång både i led och mjukdel och andra rundan bara mjukdel. Men vad sjutton de sprutade med står det helt stilla i huvudet är flera år sedan nu ska kolla om jag hittar fakturan brukar ju stå uppräknat där vad de använt är dock 5-6 år sedan så inte säkert jag hittar den.

Liknande trådar

Hästvård Min häst behandlades i januari 2020 för en mindre inflammation i SI-leden (det var otydligt om det fanns pålagringar) samt för...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 731
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min 3-åring skadade sig ordentligt i hagen just före 3-årstest. Hade tappat en sko och var ovillig att röra sig i högre gångart än...
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: Sar
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka