Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej, min unghäst har varit halt till och från i drygt en vecka. I fredags vart det vitt klägg som var fördelat över ballar osv. Nu måndag ser det ut såhär.. Hon är varm om hov osv, jag har haft jodopax omslag varvat med torrt omslag för att skydda. Hur hade bi behandlat detta? Har ni varit med om att det ser ut såhär?
Svårt att säga..finns det inget hål/spricka/utbuktning?
Annars kan dem ju lätt se ut sådär svampaktigt vid ballar och kronrand om de vistas mycket och länge i fuktigt gräs också.
Jo men eftersom jag antog att den spruckit och släppt ut allt så har jag avvaktat.. :/ är det inte bättre imon ringer jag.Jag hade kontaktat hovslagaren, det gör jag direkt om jag misstänker hovböld.
Jo men eftersom jag antog att den spruckit och släppt ut allt så har jag avvaktat.. :/ är det inte bättre imon ringer jag.
Jo men eftersom jag antog att den spruckit och släppt ut allt så har jag avvaktat.. :/ är det inte bättre imon ringer jag.
Nope, min kusin skulle till klinik med sin häst å frågade dem. Som jag anade var det en uppsprucken hovböld å det blir bara bättre å bättre!
Nope, min kusin skulle till klinik med sin häst å frågade dem. Som jag anade var det en uppsprucken hovböld å det blir bara bättre å bättre!
även den andra ballen ser sjuk ut eller hela kronranden.Hej, min unghäst har varit halt till och från i drygt en vecka. I fredags vart det vitt klägg som var fördelat över ballar osv. Nu måndag ser det ut såhär.. Hon är varm om hov osv, jag har haft jodopax omslag varvat med torrt omslag för att skydda. Hur hade bi behandlat detta? Har ni varit med om att det ser ut såhär?