Spray till löptik?

pippilotta

Trådstartare
Vet att det finns ett spray till tikar som löper för att hanen inte skall bli intresserad av henne, är det någon här som provat detta spray ?
Wilma löper inte ännu och skall steriliseras till våren, men vill vara ute i god tid för att kunna köpa hem ifallifall hon börjar tidigare, hon har nämligen haft ojämna löp tidigare enligt uppfödaren.
Att jag inte vill sterilisera henne nu beror på att jag är rädd för infektioner och om det blir kallt att hon får frost i såret, kanske är jag "nojig" men tycker att det är bättre att vänta tills det blir varmare ute.
 
Sv: Spray till löptik?

Jag har aldrig provat det själv, men jag vet att många utställare har sådant på sina tikar. På Häromi finns det både spray och tabletter att köpa.
Angående sterillesering rekomenderar vet att inte göra det när det är för varmt just för att det lättare blir infektioner särskillt på sommaren. Vi kastrerade våran hane förra vinten och det var inga problem med såret, bara man håller det rent och torrt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 182
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 074
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp