Sprängning

Trissa

Trådstartare
Så småningom kommer det att komma kommunalt va till mitt hus, och eftersom det står på berget inser jag ju att det kommer behöva sprängas för att få ned rören på frostfritt djup. Är det som att fråga hur långt ett snöre är om jag undrar över kostnaden? Jag antar att man räknar per meter?

Så småningom kommer det att komma kommunalt va till mitt hus, och eftersom det står på berget inser jag ju att det kommer behöva sprängas för att få ned rören på frostfritt djup. Är det som att fråga hur långt ett snöre är om jag undrar över kostnaden? Jag antar att man räknar per meter?
Mina vänner blev tvungna att spränga när de byggde ut sitt hus. Den största kostnaden var för att säkra husen i närheten... Så det är också en faktor att ta hänsyn till - ligger huset avskilt eller i tättbebyggt område?

Mina vänner blev tvungna att spränga när de byggde ut sitt hus. Den största kostnaden var för att säkra husen i närheten... Så det är också en faktor att ta hänsyn till - ligger huset avskilt eller i tättbebyggt område?
Det ligger fyra-fem andra hus runtom, det närmaste kanske 30-40 m bort och de övriga 150-300 m iväg. Vet du hur långt iväg andra hus måste säkras? Och hur det går till?

Det ligger fyra-fem andra hus runtom, det närmaste kanske 30-40 m bort och de övriga 150-300 m iväg. Vet du hur långt iväg andra hus måste säkras? Och hur det går till?
Nej, tyvärr inte. Men i det här fallet låg huset på en gata i ett bostadsområde, så det var hyfsat nära till grannar.

Liknande trådar

Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 062
Senast: nyttnick
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 189
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 204
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka