Oj, vad gjorde jag inte .... deltog i arbetet på gården, gick och handlade åt madame (jättebra språkträning!), red, åkte och badade eller på utflykt med familjen och deras vänner/släkt. Det var ofta någon som skulle någonstans t ex för att titta till djuren som betade längre bort, för att handla, gå på banken etc. och då fick jag följa med. Inte sällan tittade man in till någon bekant på vägen, eller så kom andra och hälsade på eller arbetade på gården. Några gånger i veckan kom det bilar som sålde fisk eller annan mat och varje dag kom det en bagare och levererade bröd. Alla besök föranledde en pratstund. Ibland tog jag bussen in till stan, var en till svensk tjej i samma stad (jag bodde i en by någon mil utanför) och vi träffades några gånger och gick på stan eller badade. Fredags- och lördagskvällar gick dottern och jag på disco med hennes kompisar ibland eller så åkte vi in till stan och fikade före/efter middagen. (Middag åts vid 9 eftersom det först var då som allt jobb med djuren var klart).