Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För några år sedan extrajobbade jag på en seminstation.
En dag kom en stoägare med sitt sto som skulle betäckas på dräktighetsbrunsten (?!?!?)...
Ja du ser så olika det är
Vi hemma och våra ägare yttrar oss helt annorlunda.
Det heter kort och gott typ så här:
Föl e. Mytical Lindy och mamma Heidi Kemp. Heidi har Juliano som far.
Sånt fattar alla.
I tidningen Travronden, där fölen presenteras så har dom bantat ytterligare.
Hingstföl e. Bästahäst och u. Rabiata mor. Åter. Ägare Fam. Stolt AB
Skulle ju se jättedumt om jag skrev:
Föl e. Mytical Lindy-Juliano Star-Express Ride-Noble Victory- Hejhopp femtioelva generationer till
Tror nog att jag skulle bli idiotförklarad
AM
Haha, förlåt men det var riktigt roligt :-D
Som seminstation får man höra de mest förbluffande saker, så jag är inte förvånad.
En gång kom en man hit, han var helt säker på att just den 22 maj var det lagom att seminera, för det hade han räknat ut, för stoet hade kastat typ i oktober, sen hade han räknat brunst på 9 dagar, 30 dagar, 51 dagar osv.
Trotts att jag själv säkerligen många gånger hör till den kategorin som vi skattar åt här, så tycker jag ändå att detta var en underhållande tråd!
Själv har jag inga problem med att McDonalds personal skrattar åt mig i lunchrummet, för att jag beställt "ostburgare och ett glas cola".
Eller liknande.
Men med hästar är det sååå känsligt.
Bara för det kan jag berätta att folk inte klarar det minsta kritik mot sina hästar.
Man kan säga att de har en ful sambo och feta barn, men inte säga att stoet betett sig illa i seminspiltan.
Så det gäller att dra fram det positiva hos varje häst.
Ibland är det svårt, då får man säga att hästen har en fin grimma :-)
När jag var på Ultuna senast så frågade eleverna om det var min första egna häst. Ja, svarade jag överraskat, hur kunde de gissa det? Jo, för "så snygga lädergrimmor köper man bara till sin första häst".Så det gäller att dra fram det positiva hos varje häst.
Ibland är det svårt, då får man säga att hästen har en fin grimma :-)