Spöstraff på hundar

Sv: Spöstraff på hundar

Tankte precis infora en trad om detta.

Blev riktigt chockad over att aven 13% av det svenska folket hade rostat "ja" till fragan, "tycker du om forslaget eller inte". Hur kan man vara sa korkad att man ens funderar pa att bestraffa hunden med spostraff. Det skulle aven vara tillatet att i efterhand ga in till agaren, leta upp hunden i dess eventuella hundkoja, och straffa den dar och da.

Jag blir bara sa matt i kroppen nar jag laser sant har. Hur korkad ar manniskan egentligen?

Jag rostar pa spostraff till belgiska myndigheten.
 
Sv: Spöstraff på hundar

SJUKT. Vuxna människor..

Tanken är väl att ägaren ska ha ansvar för, och en stor anledning till, att inte låta hunden bajsa var som helst, men hur stoppar man en nödig hund....?
 
Sv: Spöstraff på hundar

Det låter helt sjukt.
Polisen ska inte heller behöva tillstånd till husrannsakan för att ge sig in i en hundkoja på jakt efter en fyrbent misstänkt förövare.
Ska hunden då få sitt straff efter flera timmar eller dagar...vem sjutton tror att en hund förstår vad som händer.
De kommer få väldigt trevliga hundar i Belgien :crazy: Har de problem med hundar som bits så kommer det troligtvis eskallera avsevärt.
 
Sv: Spöstraff på hundar

Få se ...
Almanackan- bläddra, bläddra ...
Nähä, men det måste väl ändå vara ...
Fast förståss, det är ju jul om en månad ...
Hur har dom ...
:idea: AHA!!!
Dom kör inte 1:a april i Belgien!
Dom har 25 november, eller vad det blev därnere, istället!
Dom är lustiga, belgarna. Är dom inte?

LIA
 
Sv: Spöstraff på hundar

Det låter ju som första april och när Aftonbladet skriver om det kanske det inte är långt ifrån.

Om det f.ö. går igenom, att rappa till hundar som bajsat ute och ägaren inte plockat upp, föreslår jag att ngn annan plockar upp och skickar bajset per post till de som fått igenom lagförslaget.
 
Sv: Spöstraff på hundar

låter helt sanslöst! det är väll ägarens uppfgift att se till att hunden är rastar ordäntligt innan den går in på ett sådant områden där hundar inte får bajsa...

herregud spöstraff på hundar för det.. hunden är ju för sjutton bara bajsnödig! inte hundens fel!! :mad:



hur ska hunden förstå något om polisen ska i efterhand ska straffa den "skyllige"


sjukt säger jag bara!
 
Sv: Spöstraff på hundar

Det var absolut en av de dummaste saker jag läst!
//C
 
Sv: Spöstraff på hundar

Jadu...skulle NÅGON klippa till min hund, då skulle jag klippa tillbaka, polis eller ej.
Skulle gladeligen ta ett par månader på kåken för en sån sak!

/Tobbe
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 793
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 040
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 678
Senast: Anonymisten
·
L
Övr. Hund Varning att dethär är om av livning och död så läs inte ifall ni tycker att sånt är jobbigt! ❤️ Men jag undrar bara några saker om av...
2
Svar
39
· Visningar
3 981
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp