A

Athina

Med risk för att få alla att tro att jag e väldigt inteligensbefriad så frågar jag lite försynt...
äm... Alltså Sporrremmarna på westernsporrar..*hrm* Alltså, varför ingen rem under foten? Sitter den verkligen som den skall då, när det bara finns en rem på åvansidan??? :confused:
Jag vågar inte köpa ett par, tänkt om dom ramlar av mig... :D

Sv: Sporrar?

Inga frågor är dumma !
Sporrarna sitter bra om du har ett par western boots ,klacken är gjord så att det är en liten kant (hylla) som sporren ligger på och inte åker ner över klacken.

Finns gummi-flärpar att sätta på undersidan av skon, då trillar de absolut inte av! Finns att köpa i westeraffärer för typ 20:- :)

Kanske skulle förklara lite bättre (såg så dumt ut när ja läste det :crazy: )
Alltså man sätter fast gummiflärpen i sporrarna och trär den under skon..

Hmm.. Ja är verkligen kass på att förklara!! Jaja, hoppas du förstår.. :p

jag har inga gummi-flärpar, men hittills har jag inte tappat någon sko... :D

nä, men som sagt: kanten på bootsen håller sporren på plats. Sporren ska sitta tajt (utan att trycka så det gör ont). Hittills har ag inte varit med om sporrar som åkt upp. Vet dock inte om det beror på att de är cementerade av leran...

En gång skulle jag visa syrran en grej på hennes häst, och lånade hennes för stora sporrar till mina gympaskor. Funkade ett tag, men snart nog satt sporr-remmarna runt mina vrister istället, med sporrarna dinglande på sidan av foten... :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 704
Senast: Lhas
·
P
Hundträning Min väninna,P, som önskar att jag frågar här, har en 1,5 års tik, blandras Azawakh och Akita Inu, V. V är räddad från en bakgård, har...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 632
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 669
Senast: qitis
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 562
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?