Sporrar på lokal nivå

HD

Trådstartare
Mitt TR är av äldre valör och dessutom tyckte jag att texten var lite svårtolkad.
Ni som har nya TR vad står det igentligen ang sporrar.
Måste man ha det på häst eller slipper man på lokal nivå?
I mitt står det att man inte behöver ha i LC LB på lokal nivå men det står i samband med reglerna för ponny så jag blev inte klok på om det gällde alla eller bara ponny.
Tacksam för svar.

Sv: Sporrar på lokal nivå

Jag vet inte, men jag tror inte att man behöver ha det :/

Jag tävlade en inbjudanstävling en gång (tror det var 3 år sedan) Red en LB:1 på ponny. Det var två dommare i den klassen och båda hade kommenterat "du ska ha sporrar i LB". Innan red jag en LC och då var det OK att jag red utan sporrar.

Enligt TR
På Lokaltävling -inbjudningstävling-klubbtävling på stor häst behöver du inte ha sporrar om du inte vill.
På regional och uppåt måste du ha sporrar.

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 109
Senast: fio
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 368
Senast: alazzi
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
Dressyr Hej! Jag har tävlar en lokal LB på över 62% i höst och nu tränar jag och min ponny på LA/MSV nivå men har inte tävlat i det efter som...
Svar
4
· Visningar
4 023
Senast: hola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30