Farao

Trådstartare
Hej Alla!
Har lite funderingar på detta med sponsring. Hur mycket plats får sponsorns namn ta på schabrak, täcken, transport, ridjacka och övriga kläder?
Någon som vet??

Kram/M

Sv: Sponsring

Gäller för det första att du är duktig. Inte lätt att få tag på sponsorer, finns flera i eliten som är utan, så good luck!.

har redan en sponsor, det jag ville veta var måtten eftersom vi ska trycka upp namnet på ett par grejer.

Jag kan ta reda på det. Jag ska ringa och fråga Skara Hästsport som hjälper mig. Jag har aldrig tänkt på hur stora reklamtexterna är men ska genast kolla upp det.

Varför denna attityd? Kan ju faktiskt vara en släkting med företag som gärna hjälper till. Alla sponsorer behöver inte var "stora".

Ok nu har jag pratat med dem. :D Snabb som få.

På kragen på tävlingsskjortan får du ha reklam, de trodde inte att storleken var begränsad där men var inte helt säkra.
På kavajen får du bara ha reklam på bröstet, ingen annan stans, de trodde maxstorleken var mellan 7 och 10 cm långt. Ganska litet alltså.

På schabrak, jackor och täcken får reklamen vara hur stor som helst och sitta var som helst.

När jag tryckte schabrak med vår företagslogga har jag för mig att trycket max fick vara 200 mm2 (20 cm2) :confused:

precis som dej så tror ja de finns regler på hur stor loggan får vara på schabraket.
likaså kavaj o skjorta.
på täcken på de vara hur stort de vill eftersom de inte används i tävlingen.

Kan skriva in det på en gång:200 cm2 på vardera sida av vojlock, 80 cm2 en gång i höjd med bröstfickan på ridkavaj.
16 cm2 på vardera sidan av skjortkragen.
På tre medhjälpare ryggar får reklamen inte överstiga 1 260 cm2 på vardera rygg. På fritidskläder/överdragskläder är det tillåtet med reklam. All reklam på hästtäcke är förbjudet inne på tävlingsbanan på alla tävlingar. Undantag är överräckande av av sponsortäcke vid prisutdelning. Något förkortat och gäller dressyr/hoppning, finns lite utförligare regler för körning och voltige.

Jag tror inte att det finns någon regel på hur stort det får vara.
Sj har jag sponsor har det lite överralt..

jo att det finns regler vet jag säkert, men jag visste inte hur stort.. Har fått många svar som verkar stämma överens, tack alla! (men ska nog kolla upp TR oxå, e nog bäst så)!!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 257
Senast: Stergo
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 732
Senast: Sel
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 334
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V