spola ben varför lyfter hon just ena benet?

sommarvind

Trådstartare
jag har lagt märke till att när ja spolar benen på mitt sto så är det alltid ett särskilt ben som hon lyfter , nämligen vänster bak. Just detta ben lyfter hon när jag spolar just det benet. Någon som kan ha en idé om vad det kan bero på? När ja spolar dom andra benen så stå hon blick still.

Sv: spola ben varför lyfter hon just ena benet?

hon kanske är sår eller öm där så att spolningen svider.

Vår äldre valack är lite "private" med sina bakben, och särskilt vänster bak. Spolar jag så är det vb han lyfter höööögt upp inunder sig, vill jag lyfta hb så lyfter han ist vb överdrivet innan han lyfter hb normalt.
Är säkert en "grej" de har för att visa obehag skulle jag tippa på, precis som vi har olika miner för olika känslor :)

hon har inga sår på benet, har vart så här i ca ett år och har inte funderat så värst mycket på det förän nu för det slår aldrig fel, alltid just det benet hon lyfter.

ja... det kanske kan vara så? Hon är nämligen inte annars rädd om det benet och har inte haft någon skada på det så vitt jag vet. Åminstone inte så länge jag har haft henne.

Min 3 årsvalack gör exakt likadant! Har oxå funderat på varför utan att egentligen komma på något bra! :D

Jag tror som sagt man har såna försvarsrörelser som säkert har att göra med var man är starkast osv.
Om jag blir rädd för en spindel vänder jag automatiskt höger sida till och "krullar ihop" högerarmen :p:angel: det är en ren reflex. Det är säkert på samma vis för dem.

Kul att höra att fler verkar noterat samma "skumma" grej :D

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
2 048
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 055
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar