Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med dig.det är svårt att säga, det beror så mycket på hur tonåringen är. Men i allmänhet så tycker jag att man ska kunna försörja sitt barn och ordna med tak över huvudet för det på egen hand. Har man inte de förutsättningarna så ska man inte sätta ett barn till världen oavsett ålder. Mitt intryck är att det curlas fruktansvärt mycket med folk som får barn tidigt, har själv sett det på nära håll.
Och jag tänker inte sticka till pengar och prylar.
Det är just den där gränsen.
Den "förekomna anledningen" behövde knappt köpa något själv, de fick barnvagn, massor av kläder, o.s.v. och det hade för min del varit över den gränsen. Enstaka plagg någon gång ibland, ja. Åtskilliga uppsättningar kläder på kort tid, nej. Barnvagn/babyskydd/bärsele, nej.
det handlar mer om vem som tar ansvar än vem som köper vad. Problemet är liksom inte att nån köper en body till ungen, problemet är som i det fall jag känner väl att föräldrarna fortfarande i 30-årsåldern har farföräldrar som chaufförer (de har inte haft råd att ta körkort), som borgenärer på kontraktet, som heltidsansvariga för de numera tonåriga barnen på somrarna etc etc. Sån osjälvständighet är väldigt provocerande tycker jag. Det har inte gynnat föräldrarnas utveckling och ansvarskänsla ett enda dugg.
Jag håller med dig. Jag kan väl närmast se köpandet som ett symtom.det handlar mer om vem som tar ansvar än vem som köper vad. Problemet är liksom inte att nån köper en body till ungen, problemet är som i det fall jag känner väl att föräldrarna fortfarande i 30-årsåldern har farföräldrar som chaufförer (de har inte haft råd att ta körkort), som borgenärer på kontraktet, som heltidsansvariga för de numera tonåriga barnen på somrarna etc etc. Sån osjälvständighet är väldigt provocerande tycker jag. Det har inte gynnat föräldrarnas utveckling och ansvarskänsla ett enda dugg.