J
Jippo
Varför, varför, varför, i hela
helvete, MÅSTE ALLA mormor, farmor, moster, faster, you name it, som fått egna barn, kommentera ens amningstider och sovtider för ens lilla barn??!! Jag blir vansinnig!!!!!!
När någon (av ovanstående nämnda) är här eller vi är hos dem, så låter det:
"Nämen, inte är du hungrig reeeedan, mamma matade dig ju alldeles nyss" (typ 2 timmar sen) vänd till bebisen, INTE till mig med kommentaren "tror du hon är hungrig redan?"
"Men, lilla vän, ska du sova igeeeeen" (till bebisen) och till mig: "hon är nog inte helt kry om hon ska sova redan"
Min bebis skriker sällan, är nöjd och glad, äter som hon ska, sover gott, går fint upp i vikt och längd, och ÄNDÅ ska folk tro att det är nåt FEL på henne om hon vill äta 2 gånger på 3 timmar eller somna om efter att ha varit vaken i en timme
Min bebis har såna tider, det stör inte mig alls, hon äter på 5-10 minuter och somnar utan större hjälp, så jag fattar inte vad folk ska kommentera det för???! Det slår aldrig fel! Och förresten tror jag inte att det bara är min släkt som är sån, hörde en mormor på stan igår som var övertygad om att den bebisen skulle somna bara mormodern fick gå med den en stund till i vagnen fast mamman ville amma barnet.... Pust, äldre generationer och mycket erfarenhet i all ära, men snälla, låt oss som föräldrar få sköta vårt barn efter våra rutiner och omsorger, UTAN kommentarer om ät och sovtider.......... 
"Nämen, inte är du hungrig reeeedan, mamma matade dig ju alldeles nyss" (typ 2 timmar sen) vänd till bebisen, INTE till mig med kommentaren "tror du hon är hungrig redan?"
"Men, lilla vän, ska du sova igeeeeen" (till bebisen) och till mig: "hon är nog inte helt kry om hon ska sova redan"
Min bebis skriker sällan, är nöjd och glad, äter som hon ska, sover gott, går fint upp i vikt och längd, och ÄNDÅ ska folk tro att det är nåt FEL på henne om hon vill äta 2 gånger på 3 timmar eller somna om efter att ha varit vaken i en timme