*spinoff* AMSTAFF

Sv: *spinoff* AMSTAFF

Amstaff är verkligen min favorit.. Vill ha :love:
Men har hört att vissa försäkringsbolag inte försäkrar just amstaff och andra kamphundar just för att de har "tendens" till att gå till atack..:devil:

Arbetade på Folksam för tre år sedan och de enda raser som inte var försäkringsbara var Pitbull och Sharpei.
Sedan fanns det flera raser som jämförelsevis var DYRA att försäkra men i högsta grad försäkringsbara :)!

Den skillnad jag har lyckats se ( mitt personliga tycke )

Är precis som GLEE skriver, amstaff har lite mer av urinstinkterna kvar, samt är lite mer krävande.. Staffen är mer lat om man beskriver det lite fåordigt ...

Men Bebben är ju som klippt och skuren för denna fråga, hon har nämligen en amstaff och en halvapa ( staff ) ;)

Hej!
Har köpt en underbar amstaff och undrar om någon kan rekomendera en BRA valpkurs, speciellt för rasen amstaff??
Tacksam... valpen är nu 9veckor
Lisa

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam...
2
Svar
28
· Visningar
2 128
Senast: Ginne
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Ridskoleryttare