*spinoff* AMSTAFF

Sv: *spinoff* AMSTAFF

Är kanske för han står i högt gräs, men han är en amstaff rakt igenom:D

Hundar034.jpg

Hundar040.jpg

:bump: :banana:

Har du inga mer bilder på honom där han inte står i högt gräs? Tänkte dock inte bara på det, utan även hela hunden såg ut som en staff. Huvud och byggnad :o

Här har jag en bild, inte den bästa men men:

Hundar041.jpg

Hundar028.jpg

:D :rofl: Ja han ser lite ihoptryck ut på dom andra bilderna

ååh, dem är ju såå sweet...
banorna kring hund har väckts upp igen... får se hur jag jobbar feter nyår :D

Det enda jag säger är va för f*n inte för snäll med den i början... DOm är verkligen jätte fina... Men jag har en klasskompis som fick ta bort sin för att han blev knäpp.. attackerade henne.. hon hade tre hål i benet.. visst alla hundar blir inte så.. det va vell inte hennes typ av hund helt enkelt :P men det fattar inte hon:P asså att hon inte klarar av dom... Men underbart vackra hundar är det! :D Lycka till med din blivande valp :D

Du menar väl att ägaren till valpen ska vara konsekvent och inte låta sig luras av valpens söta yttre och tillåta småbus som kan bli stora bekymmer i efterhand..

Vara snäll kan man vara ändå OCH uppfostra sin hund!

Det bästa är att ringa runt och hälsa på flera uppfödare och se på den vägen vilken man gillar bäst. Även gå och titta på utställningar vilken typ av amstaff det är man är ute efter..

Men du gör ett bra rasval, finns inga bättre hundar. En gång amstaff alltid amstaff:bump:

spikesvartvit.jpg

www.kennelrondevu.webb.se

halloj där e ju tessans going:) titta fin han e spike:) hans barn saknar han:)

vilken gammal tråd :p
hehe

Svarar till glee, cezzan, Only_me och Dizzy

det jag menade med att inte vara för snäll är,
klasskompisen min som fickta bort sin amstaff kunde som inte säga riktigt nej för han va ju så söt och hennes lilla bäbis och allt va det va..
Menar naturligtvis som Dizzy säger, att även fast den är så liten och söt så ska man ändå kunna säga Nej till den och så :p

Jag har en liten rackare på 9 veckor, han är hur underbar som helst. Vad vill du ha hunden till? Du får ju oxå tänka på att söka valpkurs först för det är svårt å få plats på kort tid å dom behöver börja det lite tidigare än andra hund raser. Det är viktigt att det är en bra kennel osv såklart :love:

Varför behöver dom börja tidigare än andra raser?

Läs så mkt du kan om rasen och överväg sen om just den kan vara något för dig. Dom behöver mkt aktivering och en hel del lydnad skadar ju inte heller.
Amstaffen är ju en solklar favorit ras för min del!

Varför behöver den mycke aktivering, som en brukshund då:confused:

sorry att jag tar upp denna gamla tråd, men det känns mer rätt än att skapa en ny.

undrar den stora skillnaden mellan engelsk och amerikansk staffordshire?
både utseende och psyke?

Det där har jag diskuterat med många men inte kommit fram till något exakt. :D

Den bilden jag har fått är iaf att de engelska är lite ettrigare och de amerikanska lite "mer hund", lite mer av alla instinkter jämfört med de engelska som är mer som nån slags halvapa :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam...
2
Svar
28
· Visningar
2 128
Senast: Ginne
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka