Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Jag tänkte om det var någon sådan där paradidiot med en historia som aldrig gick ur tiden. :D Det är faktiskt väldigt få som blir bitna av sina spindlar verkar det som.
Det enda jag minns är att det berättades att det blödde väldigt mycket och gjort ont :p.
 
Jag satt uppe till någon gång efter tre - INGENTING hade hänt. Satte ett alarm klockan fem som jag sov igenom, klev upp klockan sju och allt var färdigt, jag är en sådan dålig spindelmatte. 😅

Väl värt att vakna upp till detta dock! 😍
125948300_2845713262314617_4017434193935172478_o.jpg
 
Jag känner mig just som världen sämsta spindelmatte - jag var i färd med att mata ett gäng och råkade knuffa Verins burk av bordet och ned på golvet! :arghh::nailbiting: Tack och lov var där nästan inga dekorationer utöver en liten barkbit, så jag kunde snabbt gräva upp henne och konstatera att hon är helt okej, men hennes urtjusiga nättunnel och allt är ju förstört. Hon hade precis börjat bli så modig och tittat ut varje dag dessutom, nu lär vi börja om på noll igen. :(
 
På plussidan fick jag ta mig en ordentlig titt på henne, och såhär fin har hon blivit. <3 Ser lite ängslig ut på bild (och inte undra på) men titta på hennes randiga rumpa och hur hårig hon blivit!
Jag hittade två ömsade skinn när jag grävde igenom substratet och hon är näääästan två centimeter stor nu.
1605833662455.png
 
Verkligen. Jag tycker att det är rätt fantastiskt - oftast är det ju hanen som är på topp eftersom han kan producera "flest" avkommor sas.... men hos insekterna och arachniderna som ju är de mest framgångsrika varelserna i världen är det tvärtom. :D Kanske beror det på att varje hona producerar hundratals avkommor per 'kull' i och för sig, istället för bara en eller typ fem åt gången.

Well done! Prova fokusera på hanens otroligt söta mohawk istället? Det gjorde jag typ hela videon. 😅

Här har vi en 'close call', hanen är verkligen en ninja!
Om inte tidstämpeln funkar kan man spola fram till runt 11.30 om man inte vill se hela videon. Green Bottle Blue taranteller, så vackra! :heart

Jag tycker också att en del insektvideos kan vara rätt otäcka ibland, särskilt bönsyrsor till exempel, som äter sina byten levande. Puh! Och steklar. Jag tycker att det är äckligt med steklar och andra insekter som lägger sina ägg i levande 'värddjur'.
Nära ögat! Lite ledsamt när man tänker på hur lite tid han potentiellt köpte sig ändå. Som sagt inte lätt att vara man :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Och LauLau som är hungrig som vanligt och som jag fräckt tänker skylla olyckan på. :angel:

Visa bifogad fil 60331
Bästa, charmigaste lilla minimonstret! <3<3<3

Lilla Blå blir ju bara snyggare och snyggare, så sjukt vacker! Verin var ju för näpen också, blir lite extra hjärtknipande med tanke på vad som hände, lilleskrutt <3 förstår kallduschen du måste ha fått och att det måste varit en sån lättnad när man inser att det ändå gick bra!

Stort Grattis till ännu en (bekräftad :p) hona också!!!
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Fast 'fobi' är ju en extrem och irrationell känsla av skräck, panik eller ångest. Jag räknar inte folk som 'inte gillar spindlar', alltså sådana som piper till, inte vågar ta i dem eller bara vågar hantera dem med kvast eller i ett glas som spindelfobiker. :)
Jag är inte getingfobiker men tycker det är rätt otäcka små jävlar.

Är däremot sprutfobiker och det är en Hysterisk skillnad, bokstavligen. 😅 :arghh:

påminner mig om när en kompis ringde mig på jobbet en morgon förra vintern. Hon står då parkerad mitt ute nånstans halvvägs mellan hem och jobb, står utanför bilen och ringer. En (ganska stor) spindel har hissat sig ner från solskyddet och hon har bara parkerat, gått ur bilen och ringer mig så jag måste åka och hämta henne. Eller ja, hämta hennes bil och köra till hennes jobb och hon körde min. Sen fick hennes man komma och hämta bilen.

samma kompis har kommit sent till möten för att hon gått in på sitt kontor för att hämta något och sen inte kommit därifrån för att det är en spindel på golvet mellan henne och dörren. Någon måste komma och ta bort spindeln...
 
Nära ögat! Lite ledsamt när man tänker på hur lite tid han potentiellt köpte sig ändå. Som sagt inte lätt att vara man :D
Varken matriarkat eller patriarkat är särskilt kul liksom. XD Vi ska vara glada om vi lyckas hamna någonstans i mitten i framtiden.
 
Bästa, charmigaste lilla minimonstret! :heart:heart:heart

Lilla Blå blir ju bara snyggare och snyggare, så sjukt vacker! Verin var ju för näpen också, blir lite extra hjärtknipande med tanke på vad som hände, lilleskrutt :heart förstår kallduschen du måste ha fått och att det måste varit en sån lättnad när man inser att det ändå gick bra!

Stort Grattis till ännu en (bekräftad :p) hona också!!!

Jag är ändå glad att det var en såpass liten spindel och liten burk som åkte i golvet (realistiskt är ju risken för en femlitersburk att tippa betydligt mindre också. ), både på grund av bristen på inredning och för att de små är så mycket mindre ömtåliga, märkligt nog. 😅 Lilla Verin, men hon är verkligen så fin, ja! Jag älskar skillnaden mellan de tre senaste bilderna jag postat.

Lilla Blå är stjärnan! :D Och danke! Vi är tacksamma oavsett kön förstås, men man vill ju ha dem kvar så länge som möjligt! <3
 
påminner mig om när en kompis ringde mig på jobbet en morgon förra vintern. Hon står då parkerad mitt ute nånstans halvvägs mellan hem och jobb, står utanför bilen och ringer. En (ganska stor) spindel har hissat sig ner från solskyddet och hon har bara parkerat, gått ur bilen och ringer mig så jag måste åka och hämta henne. Eller ja, hämta hennes bil och köra till hennes jobb och hon körde min. Sen fick hennes man komma och hämta bilen.

samma kompis har kommit sent till möten för att hon gått in på sitt kontor för att hämta något och sen inte kommit därifrån för att det är en spindel på golvet mellan henne och dörren. Någon måste komma och ta bort spindeln...

Men så gräsligt! Din stackars kompis - där snackar vi ju verkligen handikapp. Har hon funderat på att söka hjälp?
Jag tycker att min sprutfobi är ett hinder, men man springer inte så ofta på kanyler i vardagen så jag klarar mig ju.
 
Såhär stor är Lilla blå förresten. Jag är inte helt trygg med att ta ut henne för ett foto, hon är rätt nervös och (väldigt!) snabb. :D
1605986228074.png
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp