Vad häftigt. Undrar om de liksom kan "precisionsväva" på något sätt eller om de mer kör lite runt om och hoppas att det blir bra typ? De ser ju inte vad de gör menar jag.
Är det här också en sån art som lägger små "fisketrådar" förresten? Vet att vissa gör som en liten bana genom tunneln och ut en bit ur hålet så känner det när det kommer något krypande där och springer ut och.. hämtar
Tror det är biologiskt faktiskt. Alltid varit livrädd så länge jag kan minnas. Det är som en instinkt bara och går inte riktigt att förklara. Tycker det hjälper att läsa här och skulle säkert med hjälp av terapi också kunna "hantera" spindlar ordentligt men tror aldrig jag skulle kunna "tycka om" spindlar så. Det är fascinerande djur men det är liksom alltid skräckblandad förtjusning när jag läser om t.ex hur de äter, parar sig, lever eller whatever. Det är intressant men det kommer då och då upp små mentala bilder jag får rysningar av.
Jag har dock noll problem med ormar som jag vet många är rädda för. Tycker de är fina och precis som du med spindlar så kan jag liksom inte förstå vad som är så obehagligt? Eller ja jag kan ju det iom att jag kan relatera till min spindelfobi så jag accepterar att de tycker det är äckligt jag förstår bara inte vilken del av ormen som gör det så att säga.
För övrigt är väl en orm.. bara en del? men ja du fattar