Spin off - hur fattigt har du levt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur kan någon ljuga om att det bara slår mot de rikaste utan att ens säga det?

Hur i hela fridens namn får du till att en genomsnittlig småsparare har en halv miljon sparade? Räknar du bort de som inte har råd att spara alls? Eller menar du att det är skatten som är på en halv miljon?

Det är ju de Vänster säger hela tiden. Att dom vill plocka från dom Rika och ge till dom fattiga. Men det stämmer ju inte... Man plockar från "alla" småsparare...

Nu kan jag inte se uträkningen. Men jag antar att man räknar på ränta på ränta effekten över 40 år....
 
Jag har inga barn och har hittills hållit mig under mitt fribeloppet som är högt, och vadå inte kan ha? Under 91 började jag på redan på komvux för ett par år sedan. . Ja jag ligger närmre 400 är 200 på vanlig tjänst.
Som sagt, bäst du sparar för tjänar du 400/år kommer csn vilja ha tillbaka 170000kr, dvs typ allt du får ut på 12 månader. Csn har inte flera hundra i inkomsttak. Heltidsstudier 20 V / termin = 61000 i fribelopp. Lika för ALLA.
 
Jag säger inte det.
Men hon skulle säkerligen kunna spara 1000 kr i månaden utan problem.

Men skärp dig. Jag tjänar straxt över 23000 kr/mån före skatt och jag skulle INTE säkerligen kunna spara 1000 kr/mån om jag var själv med mina två barn. Även om jag alltid skulle få ut maxlön (ingen VAB, aldrig sjukfrånvaro) skulle vi sannolikt inte gå mer än runt precis.
 
Som sagt, bäst du sparar för tjänar du 400/år kommer csn vilja ha tillbaka 170000kr, dvs typ allt du får ut på 12 månader. Csn har inte flera hundra i inkomsttak. Heltidsstudier 20 V / termin = 61000 i fribelopp. Lika för ALLA.

Nu tjänar jag givetvis inte så utan det är på en vanlig tjänst utan att studera.
Okej, varför står det en annan summa på ”mina sidor” hos mig då? 😏
 
Hördu finansministern, vad grundar du det på? Du har inte en aning om vare sig vårdlöner eller vad barn kostar.

Ett barn kostar minst 1 miljon från de att de föds tills dess att de flyttar vid säg 19 års ålder.

Utan någon löneutveckling alls vilket är högst otroligt med tanke på inflation m.m.. Så får en förälder ut 8,4 miljoner kronor på samma tid med en lön på 22 000 kr i månaden.
Dessa pengar borde kunna förvaltas något sånär att man kan spara 1 miljon iaf....
 
Ett barn kostar minst 1 miljon från de att de föds tills dess att de flyttar vid säg 19 års ålder.

Utan någon löneutveckling alls vilket är högst otroligt med tanke på inflation m.m.. Så får en förälder ut 8,4 miljoner kronor på samma tid med en lön på 22 000 kr i månaden.
Dessa pengar borde kunna förvaltas något sånär att man kan spara 1 miljon iaf....


Det blir väl bara ca 4000tkr i månaden? De flesta barn har nog kostat mer än så!
 
Ett barn kostar minst 1 miljon från de att de föds tills dess att de flyttar vid säg 19 års ålder.

Utan någon löneutveckling alls vilket är högst otroligt med tanke på inflation m.m.. Så får en förälder ut 8,4 miljoner kronor på samma tid med en lön på 22 000 kr i månaden.
Dessa pengar borde kunna förvaltas något sånär att man kan spara 1 miljon iaf....

Barn idag flyttar inte vid 19 års ålder för det finns inga bostäder de har råd att flytta till. Fö rekommenderar jag dig att sluta leka matematiklekar utan lyssnar på de som lever i den verklighet som i din värld är rent hypotetisk eller att du själv skaffar barn och lever på 22000 kr/mån.
 
Barn idag flyttar inte vid 19 års ålder för det finns inga bostäder de har råd att flytta till. F l rekommenderar jag dig att sluta leka matematiklekar utan lyssnar på de som lever i den verklighet som i din värld är rent hypotetisk eller att du själv skaffar barn och lever på 22000 kr/mån.
Klart de gör för de har ju sparat i aaaaaktier sen de var 12 så de kan casha sin lägenhet. Eller så får mamma och pappa köpa en såklart. Här ser vi lösningar :idea:
 
Ett barn kostar minst 1 miljon från de att de föds tills dess att de flyttar vid säg 19 års ålder.

Utan någon löneutveckling alls vilket är högst otroligt med tanke på inflation m.m.. Så får en förälder ut 8,4 miljoner kronor på samma tid med en lön på 22 000 kr i månaden.
Dessa pengar borde kunna förvaltas något sånär att man kan spara 1 miljon iaf....
Fattar inte att du ens bemödade dig om att knacka ner det där svaret.
 
Klart de gör för de har ju sparat i aaaaaktier sen de var 12 så de kan casha sin lägenhet. Eller så får mamma och pappa köpa en såklart. Här ser vi lösningar :idea:
Spara 1000 kr varje månad i en indexfond och du har en insats till en lägenhet när barnet ska flytta.... Istället för att skämma bort barnet med prylar som dom bara sliter och slänger...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp