Naw vad gulligt det är när du försöker tala om för en massa föräldrar vad barn kostar.Näe, när ingen förstår är det ju ingen meningen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Naw vad gulligt det är när du försöker tala om för en massa föräldrar vad barn kostar.Näe, när ingen förstår är det ju ingen meningen...
Spara 1000 kr varje månad i en indexfond och du har en insats till en lägenhet när barnet ska flytta.... Istället för att skämma bort barnet med prylar som dom bara sliter och slänger...
Tjat , skulle inte bita på migJag säger bara en sak, det märks mycket tydligt att du inte har barn.![]()
Vet du, du borde komma ner från dina uppblåsta hästar och tillbringa några veckor på Giving People’s facebook i stället för att gnälla över vad Vänsterpartiet vill göra med ditt ISK. Då skulle du få en inblick i livet utanför din aktiebubbla.Näe, när ingen förstår är det ju ingen meningen...
Spara 1000 kr varje månad i en indexfond och du har en insats till en lägenhet när barnet ska flytta.... Istället för att skämma bort barnet med prylar som dom bara sliter och slänger...
Han får mig att vilja bli vänsterpartist. Och höja skatten.Vet du, du borde komma ner från dina uppblåsta hästar och tillbringa några veckor på Giving People’s facebook i stället för att gnälla över vad Vänsterpartiet vill göra med ditt ISK. Då skulle du få en inblick i livet utanför din aktiebubbla.
Utbilda sig ?Mitt barn har en rejäl fond så dont need your expertis. Hon kommer kunna köpa sig en bostad utab problem. Och hon får både kläder och prylar ändå. Men det finns barn med föräldrar som inte kan spara. Sen finns det faktiskt de föräldrar som inte bryr sig, vad ska de barnen göra tycker du?
Vart ska barnet bo då tänkte du när det är bostadsbrist? Barnet kanske inte kan bo hemma gratis?Utbilda sig ?
Studentbostad?Vart ska barnet bo då tänkte du när det är bostadsbrist? Barnet kanske inte kan bo hemma gratis?
Faktum är att jag nyss funderade på vad det finns för revolutionära partier nuförtiden.Han får mig att vilja bli vänsterpartist. Och höja skatten.
Vi får nog vänta till efter valet med att läsa den tråden...Jag trodde det här var en tråd om hur fattigt man levt, fått scrolla igenom flera sidor för att hitta andra användares svar på hur de har gjort och fått det att gå runt, hade sett fram emot att få läsa deras berättelser osv. Känns mer som tråden eskalerat iväg åt ett helt annat håll, där berättelserna drunkar....![]()
Ah my bad jag kollade på 26 veckor (alltså utgick från att man tar csn även på sommaren, dvs 52 veckor totalt). 88138kr x 2 är dock inte 20k efter skatt. Dvs har man 20k efter skatt kan man sw fram emot en rejäl återbetalning.Om du till exempel ska studera på heltid med studiemedel i 20 veckor under ett kalenderhalvår, så är fribeloppet 88 138 kronor. (från csns hemsida)
@vouges siffra är väl för ett helår? @BernT
Här http://www.socialstyrelsen.se/SiteC...4-6-6-6-Vad-kan-inga-i-kostnader-for-barn.pdf kan du se vad barn kostar i olika åldrar enligt konsumentverket (visserligen från 2017 men du får ett hum). Observera att någon summa för ökad boendekostnad inte finns med. Inte heller resor till/från förskola/skola. Sedan kan du fundera på det där med tjat... Eller, du kanske inte tycker att barn behöver mat, kläder, fritidsintressen och liknande saker?Tjat , skulle inte bita på mig![]()
Studentbostad?
Tjat , skulle inte bita på mig![]()
Nu tjänar jag givetvis inte så utan det är på en vanlig tjänst utan att studera.
Okej, varför står det en annan summa på ”mina sidor” hos mig då?![]()
Dock är inkomsttaket ca 61000/halvår dvs 20k in per månad = ca 72000kr att betala tillbaka. Man betalar tillbaka 61 % av överskottet. Och csn upptäcker det alltid, de kontrollerar i efterhand.