Spin off - hur fattigt har du levt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag snackar inte ens om tjat och bortskämdhet (för tydligen handlar dålig ekonomi hos föräldrar bara om att de ger barnen för mycket?), utan om att det helt enkelt kostar en del att rodda runt ett vardagsliv med barn, även om man försöker vara ekonomisk.
Men det är väl som vanligt när du spårar ur trådar, du läser in det som själv passar istället för att försöka ta till dig av andras synpunkter.

Man kanske ska se över sin ekonomi innan man skaffar barn då? Många skaffar ju alldeles för tidigt...
 
Ja det var främst det jag undrade över. Jag har skära ner på både lån och bidrag för att jag jobbade för mycket. Höll dock koll själv och skickade in ny ansökning när jag märkte att det drog iväg.

Något man ska ha i åtanke är också att är beloppet väldigt stort så kan en bli polisanmäld för bedrägeri. Det är svårt att förklara bort att man trodde man var inom fribeloppet om man har 20 efter skatt från tjänst. Bästa är ju att göra som du, ha koll och tala om när det börjar bli för mycket.
 
Man kanske ska se över sin ekonomi innan man skaffar barn då? Många skaffar ju alldeles för tidigt...

Fast nej, det är inte så simpelt. Och med den logiken så skulle endast de med hög inkomst få skaffa barn alls, vilket är en tämligen obehaglig tanke. Du är så inbakad i din privilegiebubbla att det inte lär spela någon roll hur många svar du får här, för du håller ändå fast vid din grundidé om att det typ bara är att rycka upp sig och sluta vara fattig. Det är så att man undrar om du kom tillbaka till Buke enbart för att fortsätta trolla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp