spela på galoppen?

Zizzy

Trådstartare
jag som inte kan någonting om spel på galoppen, kan jag få en snabb genom gång vad man ska titta på?
imorgon så springer killens häst på täby och jag tänkte spela, men vet inte hur man gör.:mad:
vet att det finns typ "betting" sidor, men kommer för allt i världen inte på vad någon av dem heter..

så en snabb genomgång hur jag går tillväga hade varit snällt.

(han vet inte om att jag ska göra det, han säger att det betyder otur bla bla bla):o

Sv: spela på galoppen?

Vet inte riktigt vad du är ute efter.. men om man ska kolla på fullbloden så verkar det vara upp till var och en vad man tycker är "snabbt" eller vad man tror presterar bäst. Jag har träffat spelare som föredrar raka motsatserna rent utseende mässigt på hästarna.
Om du behöver hjälp med att läsa programmet o.s.v så kan du kolla på den här sidan: http://www.tabygalopp.se/formrader.html där står det hur man läser programmet och lite vad man ska tänka på när man spelar. Jag brukar också läsa tränarintervjuerna som finns på http://www.tabygalopp.se väldigt noga, tränarna brukar ha väldigt bra koll på deras hästars form. Sen måste man gå lite på känsla också om man ska vinna lite mer, framför allt om det inte finns någon "självklar" vinnare i startfältet. En mix av allting är det bästa!

Du ka göra som tjejorna på dejting-tråden och ta den du tycker ser bäst ut eller du ka investera i ett program, som är bra att ha allafall.
Torsdag är det tre löpningar och två handikaps (vilket vill säga att ju bättre en häst är ju mera vikt får den på ryggen för att alla ska ha en chans att vinna).
I löpningar ser du på överste linjen att det står, säg, 57 med fet stil.
Det är vikten hästen ska bära. Under jockeyns namn ser du var det står formtal (hästens betyg), t.ex. 60. Den hästen står då 4 kg
"bättre till" än en häst, som ska bära 57 kg men har 56 i formtal.
( 1 kg = 1 längd på 1600 m, 1/2 kg = 1 lgd på 2400 m).
Sen är det 117 andra faktorer att räkna in, så mitt bästa råd är att spela vinnare och plats ( den ska vare bland dom två eller tre främsta beroende på fältets storlek) på killens häst. Antingen går du från banan som en av dom nyrika eller också får han bjuda på middagen, nu du har offrat din förmögenhet på hans lus :devil:

hahaha tack så mycket.
men det hjälpte inte så mycket, jag hann inte spela på honom.
det var arab galoppen det gällde.
och givetvis vann hann. tydligen överlägset.
men killen sa i telefon nu att han hade högst odds?(lägst?? ja, jag kan inte haha)
han var tippad favorit iallafall.
men jag kunde juh ha vunnit någon krona kanske haha.
jag ska plugga på detta tills nästa häst ska löpa.
(bara för det kommer den då komma sist.. )

tack för hjälpen.

Jag hoppas verkligen att PP har blivit såld. Har alltid haft för mig att
Sternskan var kvinna :rofl:
Jo, han var favorit efter sin övertygande seger i årsdebuten, så du gick inte miste om en högoddsare. Komboddset med Gwarant var inte heller nåt att bli till sig över.
Han bombade i front och vann med en försvinnande halvlängd före en riktigt bra häst. Han är en av dom för ögonblicket få Derbyfavoriter, så ni ka få en rolig säsong. Derbyt går på Blommeröd och där vann han förra året över W Helge med halva upploppet för sedan att bli tvåa i Kriteriet på Göteborg till dansktränade Bareur Kossack.
Grattis.

Jag hoppas verkligen att PP har blivit såld. Har alltid haft för mig att
Sternskan var kvinna :rofl:
såld? nej inte vad jag vet. sternskan=stern haha kim är en man i allra högsta grad. :D jag om någon borde ju veta :angel:
Jo, han var favorit efter sin övertygande seger i årsdebuten, så du gick inte miste om en högoddsare. Komboddset med Gwarant var inte heller nåt att bli till sig över.
Han bombade i front och vann med en försvinnande halvlängd före en riktigt bra häst. Han är en av dom för ögonblicket få Derbyfavoriter, så ni ka få en rolig säsong. Derbyt går på Blommeröd och där vann han förra året över W Helge med halva upploppet för sedan att bli tvåa i Kriteriet på Göteborg till dansktränade Bareur Kossack.
Grattis.
ärsh tänkte bara spela för skojs skull. inget allvarligt. jo PP går bra, jag som inte är insatt i galoppen för fem öre förstår det iallafal. hihi.
kan tyckas att jag borde kunna sånt här efter att ha varit tillsammans än så länge med killen i tre år.. :rofl:

tack för hjälpen iallafall.

Så galet det ka bli, när man inte har klart för sig. Menar att ha sett PP med en kvinna och trodde att det var Stern(skan) :o
Ursäkta att jag skulle göra mig klok. Du lär veta en del mera om hästen än jag. Jag trodde på din fråga att du var en ny entusiast och dom gillar vi.

det är nog hans mamma du har sett. :rofl:
(äldre kvinna med lång hår.)
kim brukar hålla till vid startboxarna och hjälpa till när det är löp.
jag är i regel aldrig med på tävlingar då jag inte kommer överrens med svärmor.:smirk:
så jag är inte så insatt.. men villig att lära. :)

Det är en lättnad att veta det var en kvinna jag sett.
Helst vill jag inte vete om det, men du kanske borde jobba på förhållandet till svärmor ?
En kille nära dig borde väl kunna hjälpa dig med dina frågor, men annars är du välkommen att fråga här. Det finns andra tråder som ka ge goda svar på mycket du vill veta.
När det gäller spel så håll dig till vinnare och plats. Trots komber är roligare.

Till den som läst denna tråden och varit så omogen och anmält (!) till ett visst förbund!!
Jag har, trott om ni vill, faktiskt inte spelat på hans hästar.
Jag kom faktiskt aldrig på hur man gjorde, så jag spelade aldrig,-helt enkelt.
Viket var bra, för jag fick veta senare att "familjen" inte får spela på sina "egna" hästar.
(vilket är lite småroligt, jag har knappt träffat hästarna i fråga.. )

jag bara undrar, om personen ifråga skulle vilja ge sig till känna,
(skicka gärna PM om du inte vill skriva tråden.)
Är det roligt att
anmäla folk hit och dit om både det ena och det andra??
Kanske då dags att skaffa sig en annan hobby om den ni har nu
inte passar? Låt inte era problem gå ut över andra.

peace and love people.

sport ska vara roligt!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 501
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 177
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?