Special sydda sadlar.

Sv: Special sydda sadlar.

Ja, gör det. En bomlös sadel kan ju vara lösningen och prova kan man alltid göra! Det finns massor att läsa om olika bomlösa sadlar om du söker på forumet, många här rider bomlöst.

Lycka till!

Inte ett dugg. Men slutar folk käfta emot, och istället ignorerar, så kanske det inte är lika roligt längre..

Jag hade gjort det om det var den enda lösningen.
Däremot är min erfarenhet av travare den att de är väldigt rörliga när de rör sig att det är svårt att få någon sadel att ligga still.
Har en kompis med en travare och hon har provat mängder med sadlar. Den som ligger mest stilla är hennes westernsadel...
Hon köpte till slut en Globus (dressyrmodellen som jag inte minns vad den hette)

det skulle vara dunderbra om du förklarade vad du menar :smirk:

Globus Clic-CC? Testade en sådan hopp häromdagen men den låg inte bra.
Får väl testa dressyren i nödfall.
Vill helst ha hopp eller allround

Har du bomlös sadel? Vilken? Ligger din stilla o så? Har hört att padden kan bli hal?

Så du menar bara för en travare inte "kan bli nåt" så har den ingen rätt till en passande sadel som inte ger den men och smärta?
Då menar du kanske att bara för man kanske inte vill tävla utan bara hobby rida på sitt halvblod, kallblod, fullblod osv så bör inte de iheller ha en passande sadel för dom ska ändå "inte göra" nåt?

Uräskta mig men du är INGEN hästmänniska.

Ja, så hette den ja!!
Hur rör sig din sadel, i vilken riktning? åt sidan eller fam/bak?

Jag har haft en torsion men den gillade jag inte riktigt, men tror att om man hittar rätt bomlösa sadel så blir det hur bra som helst. Vill ha en med bossor under och det har star-trekk och flexion tex, finns att se på sidorna jag tipsade om här ovanför. Till star-trekk behöver man ingen specialpad då den som sagt har bossor som en vanlig engelsk sadel.

och exakt när sa jag att travaren inte förtjänade en bra sittande sadel :confused:

Hur ser din häst ut i ryggen och hur ser manken ut?

Samma som kompisens häst plus att hennes gamla även åkte fram.
Tror nog att även en bomlös sadel rör sig i sidled.... om inte ännu mer än en vanlig sadel

guess_jeans skrev:
Men jag skulle ALDRIG special sy en sadel åt en travare :crazy:

eftersom trådskaparen skriver att det är omöjlligt att hitta en passande sadel och därför vill specialsy en så uppfattar jag att du inte tycker en travare förtjänar en passade sadel när de ändå bara ska rida "dressyr" eller lulla i skogen för de inte kan bli nåt annat?

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
410
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 438
Senast: Lavinia
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 097
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2