Speaker....

E

elinsjobergh

Hjälp...Vad har jag gjort?! :eek:

jag har lovat att vara speaker på vår tävling nästa helg....Visserligen bara en d-tävling, men ändå...Snacka om att jag kommer att vara nervös.. :crazy:

Någon här som har varit speaker, eller som har några tips osv??

Sv: Speaker....

Nja inga tips. Det enda speaker jobb jag har gjort var att ropa ut diskade på travtävling.

Häst nr 5, Lillamyggan, diskvalificerad för galopp!

Fast jag vill gärna veta hur det gick så skriv och berätta sen.

har häller aldrig speakat.. men ja tror du ska fösöka komma ihåg att prata tydligt och sakta...
finns inget värre än när speakern bara rabblar på och mumlar lite då och då... ;)
lycka till!!!!!!!

Tror jag inte....tävlingen är inte först på söndag!!! ;)

Lycka till då! har aldrig vart speaker,men pratar i högtalaren i bussen på vår finlandsresa,prata tydlig,men inte för sakta,då tröttnar folk,å se till att inte säga nått onödigt llr prata me nån brevid när micen är på... :o ....tro mej,kan bli pinsamt!! :angel:

Är jag vimsig eller...
Jag såg fel, trodde det var tävlingen i Rimbo i lördags...
Men i dag är det ju måndag, så hur gick det med speaker jobbet?
:bump:

Kanske jag som utrycker mej slarvigt...det är inte först på söndag den 24/4......

Det behövs bra speakers :banana: så Lycka Till!

Jag har varit speaker på några tävlingar och det viktigaste är att du har bra hjälpredor och är samspelt med domaren. Hjälpredorna ska finnas till hands om det uppstår några oklarheter i startlistorna eller om du behöver vatten/läsk/kaffe m.m. Domaren och du ska gå igenom handtecken och som du inte får missa i t.ex. pleasureklasserna.

Prata lugnt och rakt in i micken. Ibland är det bra om man innan en klass berättar lite om vad som krävs i just den klassen, vilka moment som ska utföras m.m. På de tävlingar jag speakade fanns allt framtaget av arrangören, kolla det.

Himla bra att du ställer upp ;)
:cool:

Är det i Kramfors? Isåfall är du inte ensam om att vara nervös, ska delta i min första westerntävling.
Lycka till!

Hej Elin!

Inte behöver du vara nervös eller...Du kommer göra ett kanonjobb!!! Dels har du ju pappret som ryttarna ska fylla i med lite info om sina hästar och så. Sen kan du ju under klassernas gång berätta lite vad dom går ut på.

Det kommer att gå bra ska du se.

MVH

Linda Sjöblom

Hej Linda!
Nog tänk jag att det går bra också…. Men det hjälps inte, ja kommer att vara nervös ändå!!

Ska du tävla Saccan?!
Vi ses på söndag morgon!

då kan vi ju vara nervös tillsammans!! :crazy:

Lycka till du också!

Hej!

Jo, jag ska tävla Saccan. Det ska bli väldigt roligt. Ska försöka att inte vara nervös, men lite pirrigt är det allt :crazy:

Förstår att du oxå är nervös, försökte bara peppa dig lite :banana:

Men det ska verkligen bli jätteroligt, ser framemot tävlingen. Kul med så många anmälda oxå.

Vi syns!!

Linda

Helt otroligt att det är så många anmälda! Riktigt skoj! :bump: :bump:

Ses å hörs på söndag!!

Så var det över och jag överlede!!! :banana:
Gick bra tror jag,har inte fått några klagomål än i varje fall... :smirk:

Det flöt på bra och jag tror inte att det blev så många missar!
Det känns då himla skönt att ha det gjort :D

Tack alla för ett stöd!

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
549
Senast: Twihard
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva era tips på hur man hanterar sin nervositet när det kommer till tävling. Jag tävlar både hoppning, dressyr &...
Svar
11
· Visningar
1 723
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 264
Senast: Squie
·
Kultur Är i Oslo pga av jobbet denna vecka och kommer stanna kvar över helgen då jag faktiskt aldrig har varit här innan (utöver...
Svar
2
· Visningar
248
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka