Spårtråden!

Sv: Spårtråden!

Jag har gjort som du med pinnarna, berömt som tusan allt intresse för dom. Sen har jag kört "pinnlek" och kastat ut dom och han fått plocka upp dom, först på köksgolvet och sen på gräsmatt, sen i högre gräs osv. Nu är han inget vidare på att spåra men hittar han bara pinnarna så brukar han plocka upp dom, något mer överlämnande har jag inte tränat in. Det räcker bara att han hittar dom och lyfter upp dom och vänder sig mot mig så att jag vet att han dom.

Får jag slänga in en fråga? Min hund har ett visst föremålsintresse men har nog inte ett uns apportering i sig. Hon kan plocka upp saker men hon kommer ytterst sällan med dem till mig, hon kan komma själv men då har hon lämnat saken bakom sig. Det vi tränar är att kasta iväg och om hon kommer tillbaka med saken så kastar vi iväg igen för att få det till en kul grej att lämna över.

Det jag undrar över är dock om det är godkänt om jag har en hund som i spåret plockar upp pinnen men sedan inte lämnar över den utan släpper den på marken? Känner väl att jag egentligen borde välja antingen eller.

Bara hon markerar pinnen på nått sätt, så du får med dig den. :)

escodobe; Min plockar dessvärre inte upp dem även om jag sprider ut dem på köksgolv osv. belönar vid intresse. Grattis på födelsedagen by the way! :D

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 551
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Hej, Undrar om någon har något tips för att få hunden att sluta äta gräs i spåret. Kör personspår och när hon koncentrerar sig är hon...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Milowe
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 039
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
10 251
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025