Sv: Spårsele

Du ska få prova mina björkis!
Tror inte att han behöver så stort som 7, möjligtvis kan det bli trångt framtill, men vi får ta en dag (i nästa vecka kanske?), så får du testa. Passar nån av mina så kan duju dessutom "provspåra" i den, då ser vi hur den fungerar på Turbo :D

Vad snäll!:D Jag var rädd för att non-stop och björkis hade ungefär samma storlekar, och då skulle en björkis sele inte passa.
Jag har tid nästa vecka så hör av dig när det passar dig!:D

Non-stop och Björkis har inte samma storlekssystem alls. Min skulle mest troligt ha en 5:a i björkis, medan på Nonstop-selen så har hon storlek 8 (den gröna). Så helt hopplöst är det ju inte med björkis-sele.

Jag är verkligen supernöjd med min sele, vi har också fått till ett helt annat spårarbete sen jag bytte sele. Helt fantastiskt!

Jag har en non-stop av "nometyp", alltså inte den som är ställbar. Den sitter som en smäck, men har jag malle så han är ju formad lite annorlunda :). Hans spår ändrades så vansinnigt mycket efter att jag köpte den selen. Hade en Hurtta Y-sele innan och den tryckte på halsen, men det fattade ju inte jag i början...

Björkis nomeselear är ju inte så dyra. Du kanske kan köpa en sådan nu och byta när han har växt klart? Det svåra med Råttorna brukar ju vara att skallen är så stor, men inte halsen.

Det var en sån sele vi provade, synd att den inte passade:( Hurtta provade vi också, men den satt inge bra och jag vill helst ha en sele som går bak en bit.

Hans huvud är ca 1/3 utav kroppen, och hans kropp är ännu ganska klen. Så det är som du säger, stor skalle men mindre kropp. Ska prova Simbas björkis sele nästa vecka, så jag får beställa en efteråt:) Synd att det inte finns någon butik som säljer björkis här nere.

Non-stop och Björkis har inte samma storlekssystem alls. Min skulle mest troligt ha en 5:a i björkis, medan på Nonstop-selen så har hon storlek 8 (den gröna). Så helt hopplöst är det ju inte med björkis-sele.

Jag är verkligen supernöjd med min sele, vi har också fått till ett helt annat spårarbete sen jag bytte sele. Helt fantastiskt!

Vad bra! Jag trodde det var ungefär samma storlek. Non-stop är såå snygga, kanske ska köpa en och sy om så huvud-delen blir större:angel: Men björkis är också fina så det blir säkert en sån!:)

haha, jaa jag tycker också Nonstop-selen är hiskeligt snygg och den sitter för jävla bra på hunden när den passar! Jag har ju turen att ha en rätt slank och nätt rottis med inte så mycket huvud, så det är lätt att hitta passande selar i originalstorlekar åt henne :)

Dom är också lite olika på andra sätt. En björkis som är i rätt storlek för min malle är större i halsen än min non-stop. N-S selen sitter som om den var måttbeställd så jag tror att dom även använder olika "mallar/dockor" till sina selar.

Dom är också lite olika på andra sätt. En björkis som är i rätt storlek för min malle är större i halsen än min non-stop. N-S selen sitter som om den var måttbeställd så jag tror att dom även använder olika "mallar/dockor" till sina selar.

Ja, jag har för mig att nonstop gör sina selar så de passar hundar av fågelhundstyp (Vorsteh, pointer osv), medan björkis anpassar sina mer efter hundar av huskey-typ.

Jag har en Björkis Nomesele strl 2 till min labrador. Hon ligger på som f-n i spåret, och nomen gör att hon blir stadigare. Jag har provat att spåra med böttcher i hopp om att få ned farten, men det fungerade inte alls bra, hon hoppade fram i spåret istället.

Jag har en Björkis Nomesele strl 2 till min labrador. Hon ligger på som f-n i spåret, och nomen gör att hon blir stadigare. Jag har provat att spåra med böttcher i hopp om att få ned farten, men det fungerade inte alls bra, hon hoppade fram i spåret istället.

Ehh..... hur liten labbe har du? Har strl 3 till vår husky och den sitter perfekt, hon är normalt mindre än en labbe ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 851
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 512
Senast: monster1
·
Övr. Hund Japp. Det är praktiskt med en enfärgad kull, då kan alla valpköpare få välja namn och trots det spara urvalet till veterinärbesiktningen :)
5 6 7
Svar
126
· Visningar
2 383
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka