Spärr till garderobsdörr

mandalaki

Trådstartare
Vad finns det för spärrar till garderobsdörrar? Finns det några som man slipper borra för att få dit? Och var köper man dem - i järnhandeln?

(Det behöver inte vara inbrottssäkert som för småbarn. Ena katten har lärt sig öppna garderobsdörrar och det har varit okej, men nu har han börjat visa intresse för städskåpet och där inne har jag farliga grejer. Han fattar egentligen inte hur han lyckas så motståndet behöver nog bara vara litet för att han ska låta bli.)

Dörren har inga magneter utan går igen med hjälp att ett "fjädrande" gångjärn.

Sv: Spärr till garderobsdörr

Om du tror att ett litet motstånd hjälper så kanske "klistermagneter" skulle funka.

Aha, det finns såna alltså? Det räcker säkert. Kattkräket krafsar som en galning i dörrspringan och en gång av tio går dörren upp, han blir lika överraskad varje gång:rofl:

Järnhandeln?

Jo, den är jag väl bekant med:love:

Det får bli en shoppingraid där.

Kolla på CO men där verkar inte finnas magneter med klister. Vet du att det finns?

mandalaki skrev:
Kolla på CO men där verkar inte finnas magneter med klister. Vet du att det finns?
De har magneter, och de har klister som fäster på det mesta. Hur svårt kan det bli? Du får väl vara lite kreativ! :)

Nu ska jag erkänna att jag inte vet.
Jag trodde varenda järnhandel eller Classe Ohlson hade nån sån grej...

Har jag lurat dig nu?

gern skrev:
De har magneter, och de har klister som fäster på det mesta. Hur svårt kan det bli? Du får väl vara lite kreativ! :)

Jag lovar, när jag fixat det ska jag tala om för dig hur svårt det kan bli:rofl:

Bellapops pratade om klistermagneter som om det fanns, typ:p

Ja gör det för guds skull.

Om det INTE finns så BORDE någon ta tag i denna mycket smarta uppfinning. Jag skänker härmed bort idén.
:)

Min katt öppnar också garderober, så jag satte upp magnetlås men det klarade hon av att öppna utan problem...

Vilken typ av magnetlås var det? Gick de att klistra? (gern ombedes vänligen titta åt ett annat håll:angel: )

Det var sådana man skruvar i, men de har ju en plan anläggningsyta så de hade säkert gått att limma.

Men som jag skrev i inlägget innan så var de ingen match för min misse att ta sig in ändå. Men hon lärde sig rätt kvickt att det inte fanns några mysiga tröjor att sova på i städskåpet så det var inte intressant så länge.

Jag tror alltså inte att min katt är lika smart. Han klöser som en galning i dörrspringan men verkar inte fatta att han måste peta in åtminstone en klo med lite kraft... Oftast går dörrarna därför inte upp. Och när de gör det verkar han inte fatta varför.

Alltså hoppas jag att LITE motstånd ska räcka för att han ska ge upp.

Då kan det nog funka, min katt ligger på rygg och sparkar med alla fyra benen och det är ju rätt mycket kraft i sparkande kattbakben :D

mandalaki skrev:
Vilken typ av magnetlås var det? Gick de att klistra? (gern ombedes vänligen titta åt ett annat håll:angel: )
Hallå! :mad: Om du nu ska ge mig instruktioner om vad jag får och inte får läsa så får du allt se till att skriva dem före texten de avser. Nu fick jag ju dåligt samvete när insåg att jag läst något som jag inte borde ha läst. :angel:

Min har lärt sig att tassen ska in under så man får grepp med klorna. Nu öppnar de allt inklusive foderhinkar :crazy:
Starka magnetlås räcker dock för att hålla dem borta, så roligt är det ju inte i skåpen ändå. Köpta på hornbach, men orkar man skruva så finns de ju överallt.

Bävar för den dagen tröjätaren lär sig öppna skåpslådor. (Har tre MALM-byråar för att hålla henne borta från allt hon kan leka sönder)

Okej, ska tänka på det i fortsättningen:D ....

Sassy: hornbach, tack:bow:!

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som känner igen sig, är likadan eller kan relatera till problemet på något sätt? Det skulle vara skönt att få prata...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
31 541
Senast: Saeta
·
Övr. Katt Jag studerar till sadelmakare och hästen har musklat om sig i ryggen = en del av dem passar inte för tillfället = nu har jag flera...
2
Svar
26
· Visningar
2 382
Senast: Liten
·
Äldre Funderade på om jag kanske skulle ha lagt tråden under "Hem & hobby", men då det mer handlar om något slags livsval, så fick den hamna...
2
Svar
22
· Visningar
2 297
Senast: zassoo
·
Hästmänniskan Ursäkta långt meddelande. Skulle bli jätteglad om någon orkade läsa igenom allt och dela med sig av sina tankar. Livet som hästägare...
Svar
18
· Visningar
2 908
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama