sparkonto ?

mandaaa_

Trådstartare
Har ni ett eget sparkonto till era hundar, som ENBART går till tex medicin osv ?

Jag flyttar hemifrån snart och har nu 3000 på hennes sparkonto men funderar på om jag borde ha mer eller inte.
hon är ju försäkrad men det kan ju vara skönt att ha pengar som alltid ligger för vet.besök och liknande.

Så, hur mycket har ni ?

Sv: sparkonto ?

Nej det har jag inte, ser inget behov av det heller. Jag har så jag kan betala de första besöken med lönekontot och sen har jag en allmän buffert om det skulle behövas mer pengar.

okej.
jag har gjort ett sparkonto till mig och ett till hunden.
Det känns tryggt för jag är väldigt bra på att nalla från mitt sparkonto :o

Inget eget till hundarna, men jag har tillräckligt på ett "kris" sparkonto för att leva ett par månader, veterinärkostnader eller nån annan kris.

Jag har inget specifikt till hunden, men några rätt stora själv som ska täcka oförutsedda utgifter för hund, bil, hem och diverse resor.

Jag vill gärna ha iaf runt fem tusen.
Men sen har jag mer än en hund och flera katter.

Sen iof, har jag bra vet stationer där jag tyvärr är stammis, så har jag inte pengar på fickan kan jag ta räkning och i västa fall även dela upp den.

KL

Man kan oxå ha nån form av kreditkort t ex mastercard el liknande som man bara använder i nödfall. Men då måste man veta att man kan betala räkningen sen så egentligen är det förstås bättre med ett sparkonto.

Jag brukar vilja ha minst 5000 per hund så man vet att man kan betala en del om olyckan skulle vara framme.

Just nu ligger min hundbuffert på noll pga vissa omständigheter.

Jag var hos veterinären akut senast igår kväll och då fick mitt mastercard rycka in.

Jag har ett sparkonto till min lille valp som jag öppnade när jag bestämde mig för honom. Och på det kontot finns det nu 6000 än har jag inte behövt användning av dom...

Jag har ett konto som är avsett för eventuella veterinärutgifter, 30 000 sitter på det kontot men då har jag tre hästar, fem katter och en hund, alla försäkrade.

Ja, min erfarenhet är att 5000-6000 inte är mycket när det kommer till veterinärvård, även om de är försäkrade.

Ja, min erfarenhet är att 5000-6000 inte är mycket när det kommer till veterinärvård, även om de är försäkrade.

Nej precis, ofta äter ju självrisken runt 2000, sen kanske man har procentsjälvrisk också och så täcker ju itne alltid försäkringen mediciner/förband, resor, ledighet från arbete mm. Jag skulle helst ha en buffert på 50-60 000 men har inte kommit upp i det än:angel:

Det finns nog inte en enda hund jag skulle behandla för de summorna. Det är inte ekonomiskt försvarbart och dessutom kan man undra hur mycket lidande det innebär för hunden att behandlas för en åkomma som kommer upp i de summorna.

Det finns nog inte en enda hund jag skulle behandla för de summorna. Det är inte ekonomiskt försvarbart och dessutom kan man undra hur mycket lidande det innebär för hunden att behandlas för en åkomma som kommer upp i de summorna.

Haukur har hästar med. Med lagen om alltings djävlighet så kan man ge sig fan på att allt händer alla djuren samtidigt..
Jag har sådär 30 000, jag vill inte att avgörandet ska behöva bygga på ekonomi utan helt och hållet på hundens prognos.
(Köpte en omplacering som inte kunde försäkras i början, och dessutom åkte på veterinärvård. Där fick jag faktiskt sätta en gräns för vad jag skulle kunna tänka mig lägga ner på hunden men även efter att ha försäkrat henne så kostade hon mig ohyggliga summor... Men det var det värt. Vid första tecknet på lidande avlivades hunden)

Senast ändrad:

Ja, jag har ett eget konto till hundarna som jag nyss öppnat, det ska i huvudsak gå till när jag tänkt ta valpar på min tik. vill känna mig säker om något händer.

=) har unte hunnit få in så mycket än men 3000 har jag än så länge, är ett tag kvar innan jag kan finansiera en parning och allt vad som hör till det.

:bow:

Som escodobe skrev så har jag ju fler än ett djur så jag räknar väl inte med att hela veterinärbufferten ska gå åt till hunden. Men tar vi hästarna t.ex. så hade vi (jag och mamma) bara haft märren i 6 månader när jag åkte på en bukoperation på henne med allt vad det innebar, 70 000 gick veterinärvården på, 7 000 gick medicinerna på, sen tillkom kostnader för extra resor, både till djursjukhus och till stallet flera gånger om dagen för att medicinera. Försäkringen tog 60, resten fick vi betala själva. När hästen precis blivit frisk rev hon upp ögonlocket som fick sys, ytterligare 10 000 gick i den svängen.. Min poäng är väl att när det väl händer blir det snabbt dyrt och jag vill inte behöva avliva mina älsklingar för att ekonomin sätter stopp för en god prognos.

Jag har fast självrisk utan % på min försäkring, ingår även medicin med mera.
Så jag har självrisken liggandes i ett kuvert, så det finns om något skulle inträffa akut.
Eftersom det bara är självrisken jag ska betala, behöver jag inte mer.

Jag har fast självrisk utan % på min försäkring, ingår även medicin med mera.
Så jag har självrisken liggandes i ett kuvert, så det finns om något skulle inträffa akut.
Eftersom det bara är självrisken jag ska betala, behöver jag inte mer.

Om det passerar taket på din försäkring då, avlivar du hunden då?

Nja. Jag har en buffert till akututgifter som inte rör bil eller boende, d.v.s. något att plocka ur i händelse av att hunden skulle bli sjuk och jag inte kan bekosta det med mina löpande inkomster. F.n. är det ca. 10 000 i den, har aldrig behövt använda medel ur den till hunden.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 210
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 280
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 476
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka