sparkonto till barn??

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

har ni det? jag har ett till mitt ofödda barn,sätter in minst 100kr i månaden,men det ska ökas till 250kr när han är född. hur mkt spararni? kostar erat konto ngt?
 
Sv: sparkonto till barn??

jag har inget än sånt spec konto än så länge, men har ett där vi sparar pengar tills ev barn kommer, fast inget som är just h*ns pengar. Men det är en bra idé och blir nog ett sånt sen...

//r
 
Sv: sparkonto till barn??

*trådtjuv*

Men hur går det för dig, har du testat positivt igen ?

Nej, har inte testat mig nån mer gång, men har inte fått några illavarslande symptom iaf vad jag vet (peppar, peppar ta i trä). Men har tänkt ta ett till test, har inga pengar just nu bara..

//r
 
Sv: sparkonto till barn??

vi sätter undan 1000 kr i månaden men vi tar från det kontot vid större inköp som dyra vinterkläder osv. Vårat mål är att sätta undan 10.000 om året i alla fall. Lovas farfar har som mål att spara 30.000 innan hon fyller 18, samma med Lovas morfar.

Jag är uppfödd i fattigt hem så jag månar kanske extra mkt om att min dotter inte ska ha det som mig.
 
Sv: sparkonto till barn??

Vikke har ett förmånaskonto (eftersom vi har mycket pengar sparade hos vår bank) och vi sätter in mellan 500 och 1500:- per månad.
 
Sv: sparkonto till barn??

Vi har ett konto till dottern där barnbidraget går in. Även födelsedagspengar hamnar på det kontot. Dessutom har hennes farmor och farfar öppnat ett fondkonto till henne som de fyller på med någon hundralapp varje månad.

Sparkontot kostar inget, fondkontot har någon avgift men jag har faktiskt inte koll på hur mycket.
 
Sv: sparkonto till barn??

Våra pojkar har varsitt "vanligt" ungdomskonto,vi sätter in barnbidraget där varje månad åt dem och ev. födelsedagspengar mm mm.
Men vi tar från det kontot när det är dags att köpa nya vinteroveraller osv...
 
Sv: sparkonto till barn??

Vi har ett vanligt sparkonto där vi sätter in pengar varje månad. Det kommer vi att använda när Neo behöver saker, ex cykel o.s.v..
Sen har vi ett fondkonto där vi sätter in pengar varje månad. Det skall inte röras förrens Neo är 18 eller 20 (minns ej).
 
Sv: sparkonto till barn??

Vi låter barnbidraget gå in på ett fondkonto och sen har mormor och morfar öppnat en i sonens namn där de sätter in 200:-/månad tror jag det är + extra vid namngivning och så.
 
Sv: sparkonto till barn??

Vi har öppnat ett sparkonto till våran dotter, det kostar inget. Vi sätter in 250kr från barnbidraget varje månad och alla födelsedagspengar mm, dessa pengar får ingen röra förens hon fyller 18 eller flyttar hemifrån då får hon ta över kontot och göra vad hon vill med pengarna!
 
Sv: sparkonto till barn??

jag och min sambo ska spara minst 200 kr i månaden och h*n kommer också att få 200 kr i månaden av morfar och mormor.
Vad farfar kommer göra vet jag inte.
Alla julklapps/ födesledagspengar kommer också att sättas in på kontont.
dom pengarna kan inte röras förren h*n fyllt 18 år.
förmodligen en del av barnbidraget också, tills h*n är så gammal att ta hand om barnbidraget själv
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Modest
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
1 124
Senast: Malin_L
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 216
Senast: Liran
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp