Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur illa måste ett brott vara för att polisen ska få tillåtelse att spåra/ kolla upp en ip- adress?
Fy fan vilken vidrig varelse.Visa bifogad fil 78388
Det blir ju ny polisanmälan i morgon, men nog tycker jag att det här är grovt nog?
Jag tror du ska läsa TS tidigare tråd i ämnet så blir nog saken betydligt klarareDär behövs ju inte ens en IP adress, bara fråga dottern vilka hon blockat senaste veckan eller så innan meddelandena kom.
Som någon skrev nyss så finns utförligare info om vad som hänt innan i en annan tråd. Det är jag som blockerat en anonym användare från dotterns konto.Där behövs ju inte ens en IP adress, bara fråga dottern vilka hon blockat senaste veckan eller så innan meddelandena kom.
Visa bifogad fil 78388
Det blir ju ny polisanmälan i morgon, men nog tycker jag att det här är grovt nog?
Jag har försökt kommunicera med personen i fråga, så här gick det:Genom vilken kanal kommer dessa meddelande? Jag funderar på om det kanske ska vara ett svar från förälder som förklarar att det är polisanmält och att det här uppförandet inte tolereras.
Men detta är ju fruktansvärt!! Jag är mållös, milt uttryckt. Jag har inte sett den tidigare tråden men antar att ni polisanmält? Detta är fullständigt oacceptabelt och får inte passera utan konsekvenser för dessa människor.Jag har försökt kommunicera med personen i fråga, så här gick det:
Visa bifogad fil 78396
Så tveksamt om det skulle hjälpa med mer samtal där.
Meddela att en polisanmälan är gjord .Jag har försökt kommunicera med personen i fråga, så här gick det:
Visa bifogad fil 78396
Så tveksamt om det skulle hjälpa med mer samtal där.
Varför ska man meddela det? Risken är väl då att vidret då försöker dölja sina spår.Meddela att en polisanmälan är gjord .
Det kan bli omöjligt att hitta personen, men är det är barn kanske hen blir rädd på riktigt och slutar?Varför ska man meddela det? Risken är väl då att vidret då försöker dölja sina spår.
Eller så eskalerar det ytterligare och mer handgripligt.Det kan bli omöjligt att hitta personen, men är det är barn kanske hen blir rädd på riktigt och slutar?