Spanska hästar! "Del 4"

Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Tack så jättemycket för din kommentar på min häst Tousse! Det gjorde mig riktigt glad! :-)
Nu har det ju gått ett antal månader sedan dessa bilder togs så här kommer några färska tagna nu i mars.
Kornelio är kvar i Spanien för att få en gedigen grundutbildning innan han kommer hit till Sverige.

kornelio-10_zps2cc55fee.jpg


kornelio-2_zps43eb3b07.jpg


kornelio-4_zps6a99e1b7.jpg


kornelio-9_zps807d0ddd.jpg


kornelio_zps34e88bab.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Fideli - spårhundar känner jag till, men din häst är den första spårhästen!:D

Ni kanske skulle kunna extraknäcka inom länsstyrelsen när det gäller spårinventeringar? Jägarna i flera områden har ju sagt att de inte gör det längre.

En öppen marknad för spårhästar mao.:D
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Förresten är det någon här inne som kommer åka till Värnamo den 30/3? :)

Jag ska dit! Utan häst dock, lillan är för liten för att åka så långt och vara borta en hel dag tycker jag. Krisar det med att det behövs mer hästar skulle jag kanske kunna ta med henne, eller 6åriga valacken jag rider, men åker mest för att jag vill se och lära mig. Lillan ska ju visas framöver, och jag har knappt sett en PRE-visning... :o
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Så skoj! Jag borde egentligen tagit med skorpan men tror hon hade rivit stället :))

Jag åker från Blekinge om någon ska med :)
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Fideli - spårhundar känner jag till, men din häst är den första spårhästen!:D

Min förra häst (kallblodstravare) spårade också gärna! Hästar har ju bättre luktsinne än hundar och det finns ju de som lär hästarna att spåra upp kantareller!
Har en arbetskompis som jobbar som instruktör på brukshunds-klubben (är även hästägare) och hon blev eld och lågor när hon såg film-snutten, så nu vill hon komma ut till stallet och träna upp Mio att spåra på riktigt! Fast hon vill vänta tills det blir varmare och då är det ju också mer gräs = svårare att motivera hästen att leta efter annat än mat.;) Så vi får väl se hur det går.
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Haha, den har klart mer talang än när jag försökte få katten att spåra. Du får ta med den till brukshundsklubben och hävda att säljaren sa att det är en spansk varghund och inte alls en häst ;).

Jag och tant har varit på en pay and ride, det gick liite snabbt och emot hand ibland men annars är jag jättenöjd med henne.

DSC00396_zpsc46d5dad.jpg


DSC00395_zps2587f85c.jpg
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

pink_angel;
Ser så roligt ut att hoppa, det ska vi försöka komma igång med ordentligt i vår/sommar !

LadyLusifer;
Vad fina ni är och vad tjusig han är i rosa!
Har fixat rosa benlindor till min. Så nu ska jag bara hitta ett passande schabrak också :D

Gaia;
Vilken härlig bild.

karinstarin;
Vilken fin häst du har !

Fideli;
Vilken mysig film :D
Min kan också gå med mulen i backen långa stunder ibland men det där var ju superhäftigt !

chm;
Vilken söt. När ska du ta hem honom ?

Trolldruva;
Vad fina ni är tillsammans. Det ser jättetrevligt ut !
Men shit vilka höga hinder på bilden från hoppträningen. Hoppar ni så högt ? :D

Några nya på mitt :love:
_IMG_2379_zps17530634.jpg


_IMG_2352_zpsc058655f.jpg


_IMG_2259_zpsea99bea6.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Ni har alla så otroligt fina hästar här :love: och hittar på så mycket kul med :laugh: Hoppas jag får se er på någon av utställningarna som kommer i vår och sommar !

Tesora
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Haha ja fotografen kan ju utvecklas i alla fall ;)

Har fått för mig att springa-fint och vinter är en dålig kombination. Så misströsta inte, vintern har bara lagt en tjock anti-springa-fint dimma över oss som lättar snart.

Kul att det går framåt med hoppningen för er! Har faktiskt dålig koll på hur det ser ut med tävlingar häromkring eller jag kollar bara på hopptävlingar så har inte stött på några problem :p

-KL-
Här har Duna och jag ägnat veckan åt att få ner henne på jorden igen efter tävlingen förra helgen haha. Lättare sagt än gjort då hon älskar att tävla och inte gjort det ordentligt sen 2008. Kan säga att hon fattade direkt och har varit ungefär som en spänd gummiboll med 200% energi hela veckan.

Hoppträningen såg ni ju på film, annars har vi mest taktat runt i skogen blandat med lite luftfärder samt några dressyrpass på en laddad pansarvagn. Igår började hon dock återgå till sitt normala jag och idag var hon en riktig sagohäst. Tänk att det ska gå som bäst när man rider på den snöklädda ridbanan i kolmörker, blåst och snöblandat regn.

Provade även bett för första gången sen oktober typ. Bulan verkar änligen ha gett upp och även om hon är hysteriskt överkänslig i munnen fortfarande så gick det ändå att rida på bett nu och hon var jättefin. Så känns kul då jag saknat bettet lite just för att få till det finstilta i dressyren. I hoppningen får hon nog behålla hackamoret då det fungerat så bra.

=) // Pink

luva_5122a5bbe087c31d3a61192f.jpg


kullg1_5121ca339606ee646eea05bb.png

Skratta högt åt första meningen :D. Sådanna bilder finns det mängder av. Skyller på fotografen och man får va glad om jag å skrutt ens är med på bilden :rofl:

Under inridning. Tar en paus just nu då jag går med kryckor och knappt kommer upp på sadeln. Red äldsta och satan vad ont jag hade men det gick helt ok med tanke på omständigheterna. Fått strikta order om att inte rida :(. Ska se hur länge jag klarar av att inte rida. Jag blir ju knäpp. Och allt för att jag åker av från cykeljäveln :mad:...
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Hehe ponnys ÄR farliga ;) speciellt shettisar har jag märkt...


-KL-

Här är det fullt ös som vanligt, var iväg på pay n jump nu i fredags och i maj ska vi åka på en lite större riktig tävling och se vad vi kan lyckas med där innan dess kör vi en pay n jump till och såklart träning.

90 cm - 4 fel

http://youtu.be/cvZHlQ1s06Y

Här vaknade rallyhästen till liv och det går väl fort och är lite besviken på mig själv att jag inte hade nerverna i styr och kom till ridning och fick lite mer kontroll på henne. Men rent resultatmässigt är det väl ingen katastrof direkt men känslan var väl sådär. Linjen mellan 2an och 3an blev däremot rätt bra här.

1m - 4 fel

http://youtu.be/f45V9FYTSP8

Betydligt mer nöjd med den här rundan förutom att jag tappar henne fram till 3an och rider lite slarvig väg där och därmed tar vi med oss det hindret. Men känslan var härlig i den här rundan och framåt slutet hoppar hon riktigt bra.

Finns såklart mycket att slipa på, inte minst att få ner tempot men är sammanfattningsvis väldigt nöjd med henne och får allt ta på mig själv bommarna som föll. Något som känns väldigt lovande just nu är i alla fall att mitt självförtroende har växt och hennes teknik har utvecklats, för något år sedan kändes 1m högt nu känns det som en bra startklass för säsongen och hon har fått många lovord de senaste träningarna. Fantiserar om vad som komma skall... ;)

=) // Pink

hsida_5159dd26e087c317739bb2a8.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp