Spanska hästar! "Del 4"

Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Vi är alla bra på olika saker ;)

Vi är långt ifrån lika bra på att springa fint :p han ser verkligen jättetrevlig ut!
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

*kl*
Äntligen börjat rida igen, ett av stona blev inte dräktig så jag rider igång henne lite. Hon är så himla lättriden och känslig för hjälperna, aldrig ridit en så lättriden häst :love:
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"


Jisses vilken snygging!! :)
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

kl

Vi tränar på även om jag är fruktansvärt trött på springa fint-träningen för tillfället. Framdelsvändningarna som vi försökt sätta sedan jul fungerar fortfarande inte åt ena hållet och ridhuset är litet, mörkt och trångt, tyvärr kan man ju inte vara ute i djupsnön hela tiden, suck. Positivt är att hon har fått sånt självförtroende i hoppningen, så det går i alla fall bra.

Hur ser det ut med tävlingar i era distrikt? Här finns det massor av hopptävlingar, men knappt några dressyrtävlingar alls. I och ju för sig förstår jag klubbarna, men det kommer att bli slagsmål om platserna på de få dressyrtävlingar som är.

Vad tror ni, borde jag försöka skaffa fram en bättre fotograf? Så här ser alla bilder jag tar ut nuförtiden..:angel:

Hoppträning
bild_zps8d5b9cfc.jpg


Dressyrträning (inte jag som rider, om någon nu lyckas urskilja en ryttare)
dressyr_zpsb7df7945.jpg
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Haha ja fotografen kan ju utvecklas i alla fall ;)

Har fått för mig att springa-fint och vinter är en dålig kombination. Så misströsta inte, vintern har bara lagt en tjock anti-springa-fint dimma över oss som lättar snart.

Kul att det går framåt med hoppningen för er! Har faktiskt dålig koll på hur det ser ut med tävlingar häromkring eller jag kollar bara på hopptävlingar så har inte stött på några problem :p

-KL-
Här har Duna och jag ägnat veckan åt att få ner henne på jorden igen efter tävlingen förra helgen haha. Lättare sagt än gjort då hon älskar att tävla och inte gjort det ordentligt sen 2008. Kan säga att hon fattade direkt och har varit ungefär som en spänd gummiboll med 200% energi hela veckan.

Hoppträningen såg ni ju på film, annars har vi mest taktat runt i skogen blandat med lite luftfärder samt några dressyrpass på en laddad pansarvagn. Igår började hon dock återgå till sitt normala jag och idag var hon en riktig sagohäst. Tänk att det ska gå som bäst när man rider på den snöklädda ridbanan i kolmörker, blåst och snöblandat regn.

Provade även bett för första gången sen oktober typ. Bulan verkar änligen ha gett upp och även om hon är hysteriskt överkänslig i munnen fortfarande så gick det ändå att rida på bett nu och hon var jättefin. Så känns kul då jag saknat bettet lite just för att få till det finstilta i dressyren. I hoppningen får hon nog behålla hackamoret då det fungerat så bra.

=) // Pink

luva_5122a5bbe087c31d3a61192f.jpg


kullg1_5121ca339606ee646eea05bb.png
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

*kl*

Min lilltjej är lite lugnare nu, men fortfarande översvämmar hon med energi. Otroligt pillig med munnen, biter och drar i allt hon kommer åt. Hoppas det lugnar sig med tiden! ^^ Här står det annarsvganska still, vardagshantering och lite promenader. Ska sätta igång med klickerträning i veckan, och lastträning snart. När lastningen funkar blir det nog några resor till ridhuset för att busa runt och kanske löshoppa lite. :)
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Tack :laugh:

Var i väg och tränade i går så några suddiga stillbilder från videokameran blev det.

20130222_171005.jpg

Trött kille efter passet :p

00008_Capture.jpg


00008_Capture_1.jpg


00008_Capture_3.jpg


Oumlgonblicksbild12013-02-2300-38.png

Hon knäpper med fingrarna för att hjälpa oss hitta mer tryck bak i sättningen :)
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

kl

Eländet blev utsläppt i manegen igår för att rejsa av sig lite när matte har för ont i ryggen för att rida.
DSC_0118_zpsfc84d1d4.jpg
[/IMG]
DSC_0112_zpseb3614b9.jpg
[/IMG]
DSC_0122_zps6c7c924a.jpg

Det är inte lätt att få med en häst som helst vill äta upp mobilen på bild.
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

jag kommer vara där ;) Får hoppas många anmäler annars så blir det nog inställt :cry::cry: Detta är ju ett super tillfälle att lära sig en massa bra om rasen och mycket runt omkring den ! dessutom få chansen att ta med sin häst och träna och till och med få en bedömning av två domare varav en av dom är calificado domare ! Och teorin kommer gå igenom det mesta av det bästa

tesora
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Det lutar åt att jag med kommer :) fast utan häst dock,hur många fler behövs för att det inte ska bli inställt tro?
Är 99% säker på att jag ska dit :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp