Spansk utrustning

CoNo

Trådstartare
Hejsan! :laugh:
Skulle vara kul om ni ville slänga in lite bilder på spansk utrustning (sadlar, träns) när det sitter på hästen. Helst "flashig" utrustning dvs inte träns med vanliga platta remmar. :p
Jag vill köpa till min ponny men har ingen aning om vad som skulle passa.. Vad tror ni? :)

(haha.. hade ingen bättre bild när man ser honom ifrån sin smäckra sida ;)
foto: Zandra Ahl Olausson)
 
Sv: Spansk utrustning

Lite suddig bild på blingblingträns :p
17668792.jpg

Inte min häst/utrustning så jag har ingen aning om iköpsställe tyvärr...
 
Sv: Spansk utrustning

Min sadel (en Zaldi Lusitanus) kanske kan passa in här, även om den nog snarare är av portugisisk typ. Tränset är inte så flashigt kanske :D

20379351.jpg


17582301.jpg


17255012.jpg


12597039.jpg
 
Sv: Spansk utrustning

Ellyne: Oh, vad snyggt! :laugh:

Gaia: Vilken läcker sadel! :love: Riktigt snygg. Vad gav du för den? :)
 
Sv: Spansk utrustning

Jag tror han skulle passa jättebra i ett sånt där spanskt pannband, typ á la flugpannband i läder, och så ett matchande träns till förstås ;)
Är själv på jakt efter ett sånt :D
 
Sv: Spansk utrustning

Jo jag har också tänkt på det faktiskt! :)
Fast jag är ju otroligt svag för DET HÄR tränset, och även DETTA är något av det snyggaste jag sett :love: :d så jag har inte varit säker på vilket jag skulle köpa, dom kostar ju inte så lite :o

Tror att han skulle se maffigare ut i det första, och mer "underbar" ut i det andra. I ett sådant HÄR skulle han nog se väldigt smäcker ut!
Jag vet inte.. vill jag ha en maffig, underbar eller smäcker häst? :D
 
Sv: Spansk utrustning

Den "keltiska modellen" är verkligen ursnygg. Synd att det ska vara så himla dyrt.
 
Sv: Spansk utrustning

Ja visst är det! Ja, allt sådant fint har ju en tendens att vara det.. :grin: ;)
 
Sv: Spansk utrustning

Gaia: Vilken läcker sadel! :love: Riktigt snygg. Vad gav du för den? :)

Jag importerade den från Portugal november 2005. Då kostade den 850 euro + ca 500 kr i frakt. Idag ligger rekomenderat butikspris på 13750 kr enligt grossisten i Sverige. Så det var en bra affär :D
 
Sv: Spansk utrustning

lånar en knapp och fortsätter


funderar också på lite spansk utrustning så småningom
tex en bomlös spansk sadel att rida dressyr och träning i paddocken

har några små saker redan typ dekorationer, kommer ej på korrekt ord just nu ,att hänga i träns och sadel får se hur det ser ut..

det kan funka bra

stora dekorationer eller va man kallar det för att
hänga ner i ansiktet på hästen är så snyggt men kan irritera hästen.
det kan va bra med en stor dekor om hästen har problem med flugor kanske ?

man kan ta lite små prylar också som influens.
 
Sv: Spansk utrustning

Med lite ideer och tid att knepa och knåpa ihop det kan man göra riktigt snygga saker.
(men tiden räcker sällan till) Jag har gjort enkla "flugjagare" som jag sätter på pannbanden sommartid. De är inte så snygga, men effektiva. Syns på min avatar.
Snygga pannband är ganska lätt att skära till och sy. Gjorde ett kors framtill på ett träns också för ett par år sen. Det blev ganska bra.
 
Sv: Spansk utrustning

Ja det va en bra idé nu va det mycket flugor idag så lite nåt i pannbandet kan va bra. Sätter nog på nån köpe grej först och så knopar ihop nåt också kan va kul med lite pyssel ibland.
 
Sv: Spansk utrustning

*kl*

Lite nya bilder på spansk utrustning som jag dels köpt och dels fått prova (fel storlek) och ska köpa. Både pålle och jag blev helkära i det ljusa tränset! :love:
Franstränset var liiiite läskigt i början men när det upptäcktes hur bra det var för att skydda ögonen då sa pålle JA TACK.

P1000842.jpg


P1000877.jpg
 
Sv: Spansk utrustning

Min sadel:
Doddo2.jpg


Mitt träns:
Doddopannband.jpg

(Jättesuddig bild, I know.)
 
Sv: Spansk utrustning

Jo jag har också tänkt på det faktiskt! :)
Fast jag är ju otroligt svag för DET HÄR tränset, och även DETTA är något av det snyggaste jag sett :love: :d så jag har inte varit säker på vilket jag skulle köpa, dom kostar ju inte så lite :o

Tror att han skulle se maffigare ut i det första, och mer "underbar" ut i det andra. I ett sådant HÄR skulle han nog se väldigt smäcker ut!
Jag vet inte.. vill jag ha en maffig, underbar eller smäcker häst? :D


frågan är väl bara hur länge och hur bra färgen sitter.. inte så kul om den går bort :crazy: visserligen skulle väl tränset vara fint ändå men det är ju bl.a det handmålade som man betalar för att få :)
 
Sv: Spansk utrustning

Vilket av tränsen menar du?
I vilket fall som helst skulle man nog bli redit snopen, och lite sur tror jag allt ;) :D
Ingen som vet var man kan köpa röda schabrak med gul "kant"?
Samt såna fina pannband som är röda/gula med rosetter på sidan?

Jag har iallafall köpt en Doma Vaquera-sadel nu, och funderar på vad jag ska ha för schabrak, sadeln är ju rätt stor så det gäller ju att det syns :p ...Vad tycker ni? :)

(väldigt rörig bild jag vet :D och ååh, dumma unghästar som biter av manen :mad::mad:)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 413
Senast: mackan
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 136
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 713
Senast: EmmaBovary
·
Utrustning Sonen har väll alltid suttit på häst någon gång då och då sedan han föddes (ett par minuter åt gången typ) men senaste veckan har han...
Svar
9
· Visningar
4 425
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp