Spansk utrustning

Sv: Spansk utrustning

Någon som har några tips på vart man får tag i träns modell portugisiskt/spanskt/Vaquero?
 
Sv: Spansk utrustning

Det tränset har jag beställt! :D det helflätade alltså! Plus en massa annat kul till min samling!!! :love:
 
Sv: Spansk utrustning

Jag kände just att jag hittade massa vackra saker att lägga mina pengar på :angel:

Tack för tipset :) tror ni att det blir dyrt att frakta till Sverige?
 
Sv: Spansk utrustning

Åhh! va fint, du måste visa bilder när du fått hem det:) Vad är det mer du beställt?:laugh:
 
Sv: Spansk utrustning

*kl* Slänger in en snabb bild på mitt nya.. kunde inte låta bli att köpa... dregel.... =)
31073089.jpg
 
Sv: Spansk utrustning

Om någon vet nåt ställe där man kan köpa spanska eller portugisiska sadlar som passar en mindre b-ponny så hojta till. ( Även ställen utomlands är okej).

Jag skulle vilja ha en till våran Timon nämligen.

(Gamla bilder av den fete:D)

Timonpkoggentrix.jpg


Timonsmedeltidstrnsb.jpg
 
Sv: Spansk utrustning

Jag fick mitt träns häromdagen, och det är tyvärr inte särskilt bra kvalitet på det, ungefär samma som börjes billigaste träns i kvaliteten.
 
Sv: Spansk utrustning

Fast ser man på priset kan man inte begära underverk.
Mitt träns kostade 1.200 när jag köpte det från en numera nedlagd internetbutik. Kvaliteten på min är kanske inte tiptop men helt ok.
Jag är nöjd med mitt.
 
Sv: Spansk utrustning


(väldigt rörig bild jag vet :D och ååh, dumma unghästar som biter av manen :mad::mad:)[/QUOTE]

Vars köpte du sadeln och hur mycket kostade den?:)
 
Sv: Spansk utrustning

Jag köpte den på hästnet.
Den är tillsalu om du är intresserad :D
 
Sv: Spansk utrustning

Här är min spanska utrustning
Träns (sitter på en tvättäkta spanjor som inte varit i sverige i mer än 2 veckor)
31194120.jpg

31194130.jpg

31194101.jpg


Och en Vaquero-sadel (som inte alls passar på welsh partbreeden den ligger på)
31086632.jpg

31194034.jpg

31194014.jpg


Har några spanska bett också, ska se om jag hittar nån bild på dessa
 
Sv: Spansk utrustning

Ser ut som om det är exakt samma träns, jag har dock tagit bort mitt kors då jag tyckte det såg så hemskt ut med den dåliga passformen. Den ska på igen när jag får tag på skruvnitar så jag kan ta bort den igen vid behov.
Rider på semikapson & stång för tillfället.

Men mitt var dubbelt så dyrt när jag köpte det :crazy: ca 1.200kr

 
Sv: Spansk utrustning

Det är nog inte samma.
Bilderna är tagna första gången jag provar tränset, innan jag fixat längden på pannremmarna.
Remmarna i pannan sitter fast med concho's med chicagoskruvar (sådana som är vanligt på westernträns) så det var bara att skruva av conchon, klippa av remmen till rätt längd, göra nytt hål för skruven och skruva ihop igen. Superenkelt!

Ska fixa bild på det när det är anpassat, men jag håller på att olja in det ordentligt så det kan ta några dagar innan det är monterat igen.
 
Sv: Spansk utrustning

Vad smart, mitt var bara isytt, men det ser ut som samma träns med ditt är en nyare version. Ska kolla med åf om den kan ordna fram skruv som jag kan köpa, tycker det är lite synd att jag inte kan använda korset.
 
Sv: Spansk utrustning

Tror inte dety är samma tillverkare, ditt verkar vara bättre läderkvalitet (länk till sidan där jag köpte mitt finns några inlägg ovanför)

Concho´s finns att köpa lite överallt, bl.a på charisma och diverse westernbutiker, vem är din åf?

Här är nya bilder på mitt
31215050.jpg

31215071.jpg

(bridongrem och tyglar hör inte till tränset, men det kunde ni nog lista ut)
 
Sv: Spansk utrustning

Min åf är nedlagd, tanken var att kolla med den åf som du köpt ditt träns samt jag har köpt bröstan utav.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 413
Senast: mackan
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 136
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 713
Senast: EmmaBovary
·
Utrustning Sonen har väll alltid suttit på häst någon gång då och då sedan han föddes (ett par minuter åt gången typ) men senaste veckan har han...
Svar
9
· Visningar
4 425
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp