Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det börjar bli kult stämpel med asbestfasader . Jag hade inte tagit bort dem om jag inte var tvungen i ett sådant hus.Man har behållit asbestskivorna på fasaden
Edit: Kollade mer. "Bevarat gamla charmen" = vi har inte gjort nått alls åt huset
Jag läste för många år sedan de som menade på att många sånna hus borde få någon form av märkning så de inte plockades bort, de är en del av vårt kulturarv som håller på försvinna. Japp, de ser förfärligt ut i mina ögon, men så länge det sitter där det sitter är det ofarligt med eternit och det är underhållsfritt.Det börjar bli kult stämpel med asbestfasader . Jag hade inte tagit bort dem om jag inte var tvungen i ett sådant hus.
Praktiskt om man ska rida jakt, nära till uppsamlingsplatsen, men jag hoppas det finns en stallbyggnad med sadelkammare så man slipper ha sadeln hängandes inne på en dörrhalva och hästen i något av rummen.
Jag undrar faktiskt lite över stallet. Jag menar blir lite väl pippi över det om pålle ska bo på verandanJag läste för många år sedan de som menade på att många sånna hus borde få någon form av märkning så de inte plockades bort, de är en del av vårt kulturarv som håller på försvinna. Japp, de ser förfärligt ut i mina ögon, men så länge det sitter där det sitter är det ofarligt med eternit och det är underhållsfritt.
Praktiskt om man ska rida jakt, nära till uppsamlingsplatsen, men jag hoppas det finns en stallbyggnad med sadelkammare så man slipper ha sadeln hängandes inne på en dörrhalva och hästen i något av rummen.
Huset var det väl inget fel på men läget tycker jag är sämre.
Varför tycker du inte om läget ? Det är ju centralt och jättefint där.Huset var det väl inget fel på men läget tycker jag är sämre.
Det var bara lite skoj, det ligger i centrala Stockholm och för en skåning imponerar det inte. Som en skåning som fick frågan om vad han tyckte om Stockholm efter ett besök i huvudstaden: Där var många granna hus - men det var ju ingen jord till dem!Varför tycker du inte om läget ? Det är ju centralt och jättefint där.
Jo men lite håller jag nog ändå med. Dyrt att arrendera all mark och mer osäkert. Men trots det tycker jag om läget. Men det är klart vet ju inte hur grannarna är där, känns som att kanske inte passar in med skita stövlar och varseljackaDet var bara lite skoj, det ligger i centrala Stockholm och för en skåning imponerar det inte. Som en skåning som fick frågan om vad han tyckte om Stockholm efter ett besök i huvudstaden: Där var många granna hus - men det var ju ingen jord till dem!
Tidigare boende i villan har varit personer som kronprins Gustaf Adolf och Ivar Kreuger!Jo men lite håller jag nog ändå med. Dyrt att arrendera all mark och mer osäkert. Men trots det tycker jag om läget. Men det är klart vet ju inte hur grannarna är där, känns som att kanske inte passar in med skita stövlar och varseljacka
Eternit är ju lite småcharmigt. Jag har tyvärr tvingats ta bort eterniten på mitt sommarhus.Man har behållit asbestskivorna på fasaden
Edit: Kollade mer. "Bevarat gamla charmen" = vi har inte gjort nått alls åt huset
Jopp kungligt värreTidigare boende i villan har varit personer som kronprins Gustaf Adolf och Ivar Kreuger!
Vilket fantastiskt ställe, hoppas de hittar rätt köpare och att de även köper inventarierna så de inte skingras. Det där har varit en mycket rik gård en gång i tiden.
"Mycket av den gamla charmen bevarad".
https://www.svenskfast.se/hus/bleki...rg/vastra-nas/vastranasvagen-82/180141#bilder
Jaha, var då någonstans?
http://hemnet.sfd.se/BildLista/Default.aspx?objgid=OBJ32269_1569720667 Jag vill ha ett ständigt inflöde på mycket pengar! Men vilket underbart hus som har mycket sparat, men det kostar nog multum att få det i bra skick igen.
Wow! Men westernsadeln och bootsen? Det var dagens onödigaste i ett fantastiskt hus.
Jag gillar inte den typen av hus med mycket utsmyckningar längre, vi har ett hus byggt i rokokostil och nu i sommar har jag arbetat med att putsa om ena långsidan, att göra stuckaturen för bara en enda fönsteromfattning tog mig lika lång tid som slätputsen på halva fasaden.http://hemnet.sfd.se/BildLista/Default.aspx?objgid=OBJ32269_1569720667 Jag vill ha ett ständigt inflöde på mycket pengar! Men vilket underbart hus som har mycket sparat, men det kostar nog multum att få det i bra skick igen.