Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad fint det här huset måste ha varit - och skulle kunna bli igen.
http://bostad.skandiamaklarna.se/till-salu/CMVilla/images/4ADRPO84A647Q655
Heeelt underbart ställe :heart (i fel del av landet för mig.....)

Om jag gillade att bo så långt norrut och om jag hade jobb/företag som skulle kunna skötas även hemifrån så vore det ett drömställe.

Det finns spispanna och vattenburet system så om man installerar en anläggning nånstans på tomten kan man fixa panna eller bergvärme eller annan uppvärmning.

Men läget... nej. Obygd med kassa kommunikationer (iofs är Lit inte så långt från Östersund men bil behöver man garanterat). Sådana där hus finns det i parti och minut i Jämtland. Där skulle jag också vilja se en radonmätning på vattnet om det är egen brunn.

*japp, jag är jättetråkig :p*
Vilken tur att jag inte är spekulant! Men det är fiiiiint oavsett: Den ovanliga och vackra snickarglädjen över balkongen, det fina räcket vid trappan på övervåningen, dörrarna med färgat glas på nedervåningen, taket i salen, panelen i hallen och PARdörrar ut till balkongen :love: Och tusen fler saker :up:

Det ska man inte vara så säker på, jag bor utanför Vetlanda. Har en kompis som är granne till den gården. Priserna är väldigt låga utanför "centrala" Vetlanda :).

Säger detsamma, jag är med ifrån Vetlanda och priserna utanför centralorten är inte alltid så höga. Men gården är verkligen jättefin och jag är förvånad att den inte las ut för mer. Det är inget fuskbygge direkt!

...men seriöst... bonongshus????

och nu har jag tittat på bilderna.
Näe, lågt i tak, färghandeln hade rea på vitt, oändliga gräsytor att klippa.
Stallet är opraktiskt och rätt ...fult?

Så näe, knappt ens till skänks.
:D

Fast jag gillar det, förutom att "badrummet övre plan" verkar hemskt opraktiskt, och att det är "alldeles för vitt" inne.

Det är ett av få hus med renoverade kök, där köket verkar planerat för matlagning, snarare än som utställningsobjekt.

Det här tycker jag är märkligt:

http://www.svenskfast.se/gard/gavle...a/stratjara/bastnas-140-och-bastnas-142/98726

Huset har en jättepresenning fastsatt över taket, så antagligen behöver taket bytas bums.

Men i mäklarens beskrivning står inte ord om taket! Eftersom felet på huset är så uppenbart, så vore det ju rimligt att kunna positionera problemet kostnadsmässigt redan innan man eventuellt ringer mäklaren...
Det är ju viss skillnad på "tegelpannorna är nedtagna, men hann inte läggas på innan vintern, men inga skador finns" och "taket har läckt länge på vissa ställen och det finns skador, nya pannor/ny plåt måste köpas"

Förutom det geografiska läget, fel del av Sverige för mig, så skulle det här antagligen kunna bli en trevlig gård.

http://www.svenskfast.se/gard/gavle...a/stratjara/bastnas-140-och-bastnas-142/98726

Huset har en jättepresenning fastsatt över taket, så antagligen behöver taket bytas bums.

Men i mäklarens beskrivning står inte ord om taket! Eftersom felet på huset är så uppenbart, så vore det ju rimligt att kunna positionera problemet kostnadsmässigt redan innan man eventuellt ringer mäklaren...
Det är ju viss skillnad på "tegelpannorna är nedtagna, men hann inte läggas på innan vintern, men inga skador finns" och "taket har läckt länge på vissa ställen och det finns skador, nya pannor/ny plåt måste köpas"

Förutom det geografiska läget, fel del av Sverige för mig, så skulle det här antagligen kunna bli en trevlig gård.
Njae?
Det står
"Takbeklädnad: Äldre tegeltak i behov av reno"

Det ser ut som teglet finns kvar under presenningen?

Hur som helst så är det ett gammalt hus och ska man bo där får man nog räkna med att plöja ner en del pengar...

Det står iofs "Äldre tegeltak i behov av reno". Det finns en ganska tragisk historia bakom gården och om jag inte har fel har senaste ägaren (som ägt huset några år) inte bott i huset (eller ens på gården). Så hen kanske inte vet så mycket eller inte har brytt sig om det.

Njae?
Det står
"Takbeklädnad: Äldre tegeltak i behov av reno"

Det ser ut som teglet finns kvar under presenningen?

Hur som helst så är det ett gammalt hus och ska man bo där får man nog räkna med att plöja ner en del pengar...
Ja, men lite mer om nivån på renovering vore ju bra: Att lägga om tegeltak, tillhör "löpande renovering" som man gör kanske var 25:e år, men hur långt har egentligen förfallet gått?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 855
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17