Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja och så åka igenom Grängesberg och Ludvika, fort som attan eller? :D

Exakt! :D Se till att åka långsamt igenom Borlänge så du verkligen uppskattar det lokala handelsemporiet Tunatutten (du kommer att förstå vad jag menar).

Falun åker man alltid väldigt långsamt igenom tack vare den idiotiska ombyggnaden av vägen genom centrum :meh: några hade väldigt mycket otur i tankeprocessen när de planerade den :banghead:

Är det nu jag ska berätta att jag faktiskt bor i Ludvika :angel: Trivs faktiskt rätt så bra. Finns många fina områden här, och en stadskärna som faktiskt försöker leva. Då finns det BETYDLIGT värre orter runtomkring. Grängesberg, Smedjebacken och några till. Inte ens om jag fick betalt skulle jag befinna mig där. Inskränkt bruksmentalitet när den är som mest. Tunatutten ja, försökte förklara för sonen varför den heter Tunatutten... Han fattade ingenting :D

Angående priset.... Det går inte att få tag i mycket under 1½ mille nuförtiden, om man vill ha något som någon övht sett om.

@anhe: Givetvis hade jag glimten i ögat litegrann ;) jag misstänker att det finns de som aldrig skulle bosätta sig i Svärdsjö också :D

Problemet med Ludvika är väl att när man bara kör igenom ser man mest de delar som är tråkiga. Självklart finns det fina delar också.

Är det nu jag ska berätta att jag faktiskt bor i Ludvika :angel: Trivs faktiskt rätt så bra. Finns många fina områden här, och en stadskärna som faktiskt försöker leva. Då finns det BETYDLIGT värre orter runtomkring. Grängesberg, Smedjebacken och några till. Inte ens om jag fick betalt skulle jag befinna mig där. Inskränkt bruksmentalitet när den är som mest. Tunatutten ja, försökte förklara för sonen varför den heter Tunatutten... Han fattade ingenting :D

Angående priset.... Det går inte att få tag i mycket under 1½ mille nuförtiden, om man vill ha något som någon övht sett om.
Det som gör Grängesberg så sorgligt, är förutom inskränktheten, att såren i/runt orten efter den nedlagda gruvverksamheten gör att hela känslan är sorgesam, gråsliten och full av skadad natur och förfallande byggnader.

Har släkt från Grängesberg...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 855
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama