Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@tanten

Ja inte så överraskande.
Jag har för mig att det är den dyraste villan därute.
Tänk att man bott på Dunö en gång i tiden. Hade nästan sjötomt, ja 100 meter ner till vattnet.
Var tyvärr en hus svacka när huset såldes -93.

Vilket gräsligt ställe!

Ute är det bara gräsmatta och vatten. Inne är det helt opersonligt och mera som en konferensanläggning än ett hem.

Inte ens mot betalning och gratis städhjälp att jag skulle bosätt mig där. :eek:
:D
Håller med. Jag vill känna lite historiska vingslag i en trädgård, inte attden ska kännas nyligen anlagd och steril.

@Snurrfian

Ja opersonligt. Jobbigt att putsa de stora fönstren medO_o
Dags att utse årets vinnare i klassen total avsaknad av stil/smak? Jag gillar visserligen köksstolarna, en av målningarna verkar inspirerade av Mari Söderlund (inte den osmakliga över soffan i rummet med "kristallampan", eller vad det heter när det inte är äkta kristall.

Tänkte på denna litografi av Mari:
msoderlund2.jpg

:love: Sådana hus får mig att fundera på att flytta till England! :D Fast jag blir alltid väldigt fundersam när det är heltäckningsmatta i badrummet... Det kan aldrig vara bra?
När drar vi? :D

Finns så många vackra stenhus med historia i England, med hemtrevliga lantkök, orangeri och lummiga trädgårdar. Gediget och ombonat. Inte helt fel. :love:

Ja, det är mycket heltäckande mattor; inget jag är så förtjust i. Jag har själv en större vanlig matta ovanpå klinkerna i badrummet, men det kräver ju god ventilation/avfuktning och att man inte klafsar omkring på den blöt. När barnen var små och badade brukade jag rulla undan mattan. LIkaså nu när jag badar hundarna i duschen. Det funkar. :)

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-ekero-trakvista-ekero-kommun-norra-kafevagen-23f-7293335

Jag är kär som vanligt och funderar på att åka på visningen och ställa mig och grina!

Åkte dit och kikade. Fint hus, men otroligt många människor som såg rika ut på visningen. Bilkaos utanför, fick ställa bilen på en mack en bit bort och gå dit. Blir lite stressad och får svårt att känna in huset när det är mycket folk. Skulle ju ändå inte köpa utan bara känna in vilken känsla det gav mig. Visningen slutade kl 19.15 och nu kl 22.15 har priset stigit med en miljon.:crazy: Tur man inte var med och bjöd. 5,3 är rätt mycket...

Något för den som vill bilda en egen sekt kanske? Jag hade nog inte velat bo i en omgjord kyrka, skulle kännas som helgerån och respektlöst mot dem som en gång i tiden byggde templet.
Fast lokalen är väl avkristnad i en riktig ceremoni? Då har den upphört vara kyrka och blivit bara ett hus.

På landsbygden fInns ju hur många gamla missionskapell som helst som numera är bygdegårdar eller till och med privatbostäder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 855
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V
  • Renrasig katt - Tica